-0515-442328-

donderdag 10 april 2014

de ondernemerslessen van Aad Ouborg

Het is altijd mooi om een collega ondernemer aan het woord te zien! Vooral zo'n eigenwijze als Aad Ouborg! En eigenwijs dat is hij zeker! Ik zit op de eerste rij van de grote zaal vol ondernemers. Aad deelt zijn ondernemerslessen met ons. En ik heb naarstig mee zitten schrijven want vanzelf hoop ik ook weer een klein beetje beter onze camping te kunnen ontwikkelen. Maar ik hoop ook dat jij met deze tips je voordeel  kunt behalen!

Aad vertelt nog dat hij binnenkort zijn eigen boek gaat uitgeven, dus mocht je de verdieping missen, over een paar maanden is het boek te koop!
De tips die hij geeft zijn werkelijk binnen elke branche toepasbaar, kijk maar eens:

  • weet wat je niet wil!
  • blijf elke dag creatief denken!
  • wees altijd onderscheidend!
  • zorg dat je elke dag nieuws maakt, in evenementen, producten en presentaties
En als laatste tip; ga je producten ook in het buitenland verkopen. Begin om de hoek in Duitsland, Belgie of Denemarken. Later kan je steeds verder gaan met het exporteren van je producten!
Het zijn maar een paar tips, maar als je nu eens hiermee gaat beginnen, dan maak je uiteindelijk al hele stappen!
Elke dag nieuws maken, ik hoor het je zeggen! Maar dat hoef je allemaal zeker niet alleen te doen, denk ook vooral aan al je medewerkers, je eigen gasten of klanten, je stakeholders! Allemaal nieuwsmakers met en voor jouw!
Je staat versteld van hoeveel meer plezier je dan alleen al krijgt, en dan komen de gasten (of klanten) al bijna als vanzelf! Let maar op! En dat met een fractie van het budget dat je dacht nodig te hebben om je doelgroep te kunnen bereiken.
Ik ben benieuwd hoe jij dat morgen gaat doen, laat je het mij weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg



Geen opmerkingen:

Een reactie posten