-0515-442328-

maandag 28 april 2014

one size doesn't fit all, of toch wel?

Marketing, dat is gewoon dingen doen waar je klanten blij van worden. De gevleugelde woorden van Jan van Setten. Maar waar worden mijn klanten (in ons geval heb ik het trouwens over gasten) dan blij van? En waar worden die van jou blij van?

Het gaat om de verbinding die je kan maken, moet maken! Met de menselijke maat het verschil maken. Elkaars hart beroeren. En als je het hart wil beroeren, dan gaat dat makkelijker met een stevige knuffel, want dan druk je elkaars harten al bijna tegen elkaar aan! Maar ja, niet iedereen is er van gediend om van mij een knuffel te krijgen. Het kan natuurlijk wel, een onbekende gast direct in de armen vallen en een dikke knuffel geven....je valt dan wel op! Maar of het ook gewaardeerd wordt is even de vraag.
Toch gebeurde me dat vorig jaar nog. Daar stond hij, mijn neef! Ik had hem al jaren niet meer gezien, wel verhalen gehoord van andere familie leden. Het was midden in de zomer, hoogseizoen. In de receptie stonden ook nog andere mensen, en Sebas kwam binnen met zijn vrouw of vriendin. Ik sprong bijna over de balie heen en knuffelde en riep luid: Wat leuk dat je er bent! Wat een verrassing, en meer van dat........maar, het was Sebas niet! Nu kon deze Sebas de grap er wel van inzien en knuffelde gezellig terug. Zo'n welkom kreeg hij zelden. Hij zal het over een paar maanden nog steeds wel weten te herinneren. Daarom denk ik nu, liever te vaak een knuffel of een andere aanraking geven, dan te weinig, want dat is toch wel het ergste dat je kan doen, wanneer je juist verbinding met elkaar zoekt!

Wat is een welkom zonder hand geven? Wat gebeurt er met je wanneer je in de schoenenwinkel een hand als welkom krijgt? Je voelt je toch echt gezien en welkom!
Hoe kan je je gast beraken zonder hem aan te raken? Wat is een product dat onverschillig voor je is, dat wil je toch niet?
Ik ben benieuwd naar je reactie, wees welkom! De polletjes, Watersportcamping Heeg
www.facebook.com/campingheeg


Geen opmerkingen:

Een reactie posten