-0515-442328-

dinsdag 15 april 2014

de tips die Rob en Patricia Van Helden me gaven

Ik had ze al heel lang niet meer gezien, maar gelukkig heb ik ze weer kunnen vinden via social media! En omdat ik toch al afspraken had in Londen, ging ik natuurlijk ook graag kijken bij mijn oude dorps en klasgenootjes. Eenmaal weer in de auto, nog helemaal onder de indruk van alles, hadden we echt een WOW gevoel!

Rob vertok 30 jaar geleden naar Londen om daar een nieuw leven op te gaan bouwen, een paar jaar later kwam zijn zusje, mijn oude schoolvriendin, ook naar hem toe. Samen hebben ze zo'n indrukwekkende business opgebouwd! We rijden een klein zijstraatje in en daar is het parkeerterrein, links om de hoek. We parkeren de auto, pakken wat spullen en lopen gewoon door naar binnen. We staan direct temidden van heel veel vazen en bloemen op een hele grote "werkbank".
We zijn 30 jaar ouder geworden, maar ik herken ze direct! Wat leuk om elkaar weer te zien. Maar ook wat cool om hun prachtige bedrijf te kunnen bewonderen. We krijgen lekkere koffie, iets dat niet zomaar gewoon is in Engeland, en we hebben tijd te kort! We wisselen onze levens uit, hebben het over onze kinderen en partners maar ook over onze zaken! De ouders van Patricia en Rob waren ook al ondernemers, en daar hebben ze goed hun voordeel mee gedaan. Ik herken de integere ondernemersstijl van hun ouders terug in wat ze nu nog steeds doen:

  • wees dankbaar
  • voel je nooit meer dan de klant 
  • werk hard
  • blijf vernieuwen
  • en probeer ook te verdienen aan je na-apende concurrent
Ik vraag tussendoor wie hun klant is? Nu, kijk maar even om de hoek, zegt Rob. En dat doe ik..........ik ben stil! Het lijkt wel of ik naar de wand van Ivo Niehe zit te kijken. Allemaal dankbrieven en foto's van Rob met wereld sterren!
Patricia zie ik er niet tussen staan, dat hoeft van haar niet zo, zij zorgt dat alles aan "de achterkant" goed werkt!
En ik voel me een gelukkeling, dat ik de kans kreeg om te mogen genieten van hun tijd, openheid en energie!
Ga maar eens kijken Rob Van Helden.
Ik ben benieuwd of jij ook zo onder de indruk bent! Laat je het mij weten, wees welkom.
De polletjes, Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten