-0515-442328-

zaterdag 19 april 2014

pas wanneer mensen door hebben dat je naar ze luisterd, beginnen ze te vertellen!

Ik kreeg vandaag alweer de zoveelste enquete binnen. Een hele bats vragen, met een heel lullige introductie, die rammelde aan alle kanten.
Nu doen wij ook altijd heel wat onderzoeken, en dus voel ik me verantwoordelijk om ook werkelijk mee te doen aan deze enquete van een student. Maar


De hele vragenlijst was vreemd. Knullig in elkaar gezet, onlogische vragen. Ik merkte dat ik toch enige irritatie begon te voelen. Toch maar even snel afraffelen. Het is immers voorseizoen, een hele drukke tijd voor ons soort grasspriet verhuurders. Het terrein, de toiletgebouwen, de verhuur chalets en boten, alles moet weer uit de winterslaap worden gehaald, en dat is altijd heel veel werkt. Bovendien is het een groeizame periode. Het gras moet minstens twee keer per week worden gemaaid en ook het onkruid lijkt wel drie keer zo hard te groeien dan bv. in de maand Augustus. Kortom genoeg werk aan de winkel! Ik raffel de vragen af, ik wil aan mijn plicht voldaan hebben en dan weer snel over tot de orde van de dag. Ik vraag me af hoeveel wijzer ze worden van de door mij en alle andere, ingevulde lijsten? Op deze wijze krijgen ze toch nooit de echte antwoorden waarnaar ze opzoek zijn? Tegelijkertijd besef ik dat je pas echt wil gaan vertellen, wanneer je het gevoel hebt dat er ook echt geluisterd gaat worden. Dat het ertoe doet wat je zegt, mensen zijn niet dom!

Ik kijk op en bedenk dat ik er 48 jaar over heb moeten doen om tot dit inzicht te kunnen komen.....Het is een shock voor me. Is het daarom dat ik heel veel meer lezers van mijn blogje heb, dan dat ik reacties van jullie ontvang? Ik ben wel benieuwd naar wat jullie hiervan vinden, nu en gisteren, en morgen! Ik wil echt graag horen wat jullie ervan vinden, Wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten