-0515-442328-

donderdag 24 april 2014

vernieuwen van de service

Heb je dat ook, dat je denkt dat een geweldig service verlenend bedrijf bent? Dat denkt immers 80% van de bedrijven, echter de klanten van die 80% denken daar heel anders over. Slechts 8% van de klanten is het er mee eens!
Werk aan de winkel dus.

Dan is een paasweekend ideaal om gewoon aan mijn gasten te gaan vragen wat en hoe we ons bedrijf nog gastvriendelijker kunnen maken. Want dat we dat kunnen dat weet ik zeker!
En eerlijk is eerlijk, soms zijn het van die verbeterpuntjes waarvan ik dan denk: "dat had ik zelf toch al lang moeten bedenken, hoe dom dat ik dat niet eerder heb toegepast!"
Ik zal je en van de vele voorbeelden geven die we pas hebben gedaan, nadat een van onze gasten ons die tip gaf.
Haakjes aan de binnenzijde van de douchedeuren. Nu zijn onze douches niet bepaalt van het formaat balzaal. En zeker in het voor en na seizoen, zijn onze gasten meer dan dik aangekleed. Wanneer je dan gaat douchen moet je en al je kleding en laarzen een plekje geven, en je toiletspulletjes.....Een simpel haakje is dan wel weer heel erg handig om een tasje of een jas op kwijt te kunnen!
Een ander voorbeeld is het inventaris van onze chalets. Zelf gebruik ik nooit een vergiet bij het koken. Ik heb er niet eens eentje in huis. Maar er zijn natuurlijk heel veel mensen die wel graag een vergiet gebruiken. Je voelt hem al aankomen. De vergiet, die ontbrak aan onze inventaris. En het is bepaald geen grote investering, maar voor veel mensen wel heel veel prettiger. Zelf zou ik een vergiet nooit missen, ook niet dus, wanneer ikzelf in het chalet zou verblijven. Anders dus dan wanneer ikzelf was gaan douchen in ons eigen toiletgebouw. Zo zie je maar dat je je eigen producten en diensten pas echt goed kan verbeteren, wanneer je en zelf gebruiker bent geweest en goed luisterd naar je eigen gasten.

Hoe doe jij dat, je gastvriendelijkheid verbeteren? Ik ben benieuwd, wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten