-0515-442328-

maandag 21 april 2014

de invloedrijke consument

De invloedrijke consument wordt per dag belangrijker en belangrijker. En de groep invloedrijke consumenten wordt per dag groter en groter. Dat vraagt om nieuwe strategieen, maar dan is het wel handig om te weten wat het profiel van die invloedrijke consument is!

Wat is de informatie behoefte van deze invloedrijke consument? op welke kanalen is hij meer dan vertegenwoordigt?
Omdat de Word of Mouth door steeds meer consumenten als betrouwbaarder wordt ervaren als reclame, is de geloofwaardigheid toegenoemen en dus ook de invloed die ze hebben. Met deze Word of Mouth kun je als bedrijf meer postentiele consumenten bereiken op een geloofwaardigere manier. Het is dan ook van groot belang dat je weet wie voor jou op de social media kanalen de invloedrijkste gasten (consumenten) zijn. Je hoeft maar naar je statistieken te kijken en je ziet het zo! Dat zijn de gasten die regelmatig de interactie met je opzoeken. En dan ook nog eens hun eigen "achterban" meenemen! Dus interactie alleen is niet voldoende!
Dan is het verder zaak om te kijken naar welke informatie ze het meest reageren. Kennelijk vinden ze daar vooral wat van. Tuurlijk is het zimpel, je moet het alleen "even" doen.
Ik heb dat ook gedaan, voor de verschillende kanalen en ik kan je zeggen dat de meest invloedrijke consumenten op mijn twitter account weer heel andere zijn dan die van mijn linkedin of die van mijn facebook account. Zo zie je direct al dat elk kanaal toch zijn eigen achterban en zijn eigen content nodig heeft.
De Facebook beinvloeder is vooral goed geinformeerd en sterk betrokken bij onze camping, de twitter beinvloeder is vooral gevoelig voor originaliteit en authenticiteit en op Linkedin is het opvallend dat het kennisdelen vooral belangrijke content is.
Tenminste, zo is het in ons geval. Ik ben benieuwd of jou invloedrijkste consument een gelijke interesse heeft op de verschillende kanalen, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten