-0515-442328-

zondag 18 mei 2014

Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn gasten uitmuntend bedien en mag blijven rekenen op hun loyaliteit?

Niet alle gasten zijn zo trouw als een hond! Dus genoeg werk aan de winkel, zeker wanneer ik bedenk dat we in een sterk concurrerende markt opereer! Iedere dag weer nieuwe uitdagingen om onze gasten uitmuntend te bedienen. Maar hoe ga ik dat doen?

Met welke opgave heb ik dagelijks te maken?
Hoe blijf ik mijn producten & diensten voortdurend passend bij mijn doelgroep, zodat ze goed zijn afgestemd op de verschillende gasten groepen en de veranderende cultuur?
Alleen dan zal ik in staat zijn om een zeer goed presterende organisatie neer te zetten die toch met de menselijke maat fuctioneert. We zijn zeker niet in staat om voor elke gast een dusdanige ervaring mee te geven, die veel meer is dan dat ze verwachten. Alleen al omdat de ene gast veel hogere verwachtingen heeft dan de andere gast. En toch is dat waar we naar streven! Want pas dan zullen we de vruchten kunnen plukken van ons zaaigoed en kunnen we rekenen op mond tot mond reclame en een blijvende, positieve herinnering in het hoofd van deze gast.
Frans Goenee (concept in inspiratie manager van de Efteling) zei het van de week zo mooi bij zijn training: "Zorg dat je op het nachtkastje van je gast komt te liggen". Hij heeft natuurlijk helemaal gelijk, pas wanneer je een beleving hebt neergezet die alle verwachtingen totaal overtreffen, pas dan zal de gast met veel plezier dromen van je organisatie voor eeuwig; "Weet je nog wel toen we ...."
En iedere medewerker op onze camping, ongeacht zijn functie, kan bijdragen aan een hogere kwaliteit van onze producten & diensten, de emoties van de gasten positief beinvloeden, zodat de gast een uitmuntend wordt bedient en wij mogen blijven rekenen op zijn loyaliteit.
En weet je nu wat het toverwoord is dat alles de goede kant op laat bewegen, LIEFDE.

Want wanneer ik de medewerker verliefd kan laten worden op onze camping, ikzelf natuurlijk ook over loop van liefde voor onze camping, dan kan het niet anders of onze gasten worden verliefd op onze camping!
Want eerlijk, onze grassprieten zijn echt niet groener dan die van de overbuurman, maar door de liefde voor onze camping ervaar je dat zeker wel zo! Dat is de atmosfeer die hier hangt, die bepaalde, speciale gasten aantrekt en waardoor onze medwerkers en ikzelf, nog veel verliefder op onze camping zijn geworden.

Ik ben nieuwsgierig, ben jij ook verliefd op je eigen organisatie? Zijn jouw medewerkers dat ook? En je gasten dan? Ik ben heel nieuwsgierig, laat je het mij weten? Voel je vrij, de polletjes, Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg


Geen opmerkingen:

Een reactie posten