-0515-442328-

woensdag 21 mei 2014

wees dapper

Angst verlamt, natuurlijk weet ik dat. Maar wat als ik helemaal niet bang zou zijn, wat zou ik dan WEL willen gaan doen?

Onze stagiaire Emily stuurde me dit plaatje en het zette mijn brein direct aan het werk. Wat zou ik doen, als ik niet bang zou zijn?
Ik me los willen maken van de aarde, me uit een vliegtuig willen storten! Ik zou willen zwemmen tussen hele grote walvissen. Ik zou een maand in mijn eentje in het oerwoud willen wonen, gewoon om mijzelf te testen of ik zelf in staat ben te overleven. En ik zou de tango willen leren dansen.
Maar ik ben wel bang, en tot nu toe heb ik dit allemaal echt niet gedurft! De angst ervoor is groter dan de kick die het mij zou geven.
En mijn allergrootste angst is wel dat ik een van mijn kinderen kwijt zou raken! Afscheid nemen, afscheid moeten nemen, het is niet mijn beste talent zal ik maar zeggen. Ik hecht mij aan mensen, maar ook aan sommige dingen. Dus vraag ik mij af wat het ergste is dat zou kunnen gebeuren als het toch niet mijn grootste angst betreft. Uit een vliegtuigje naar beneden springen met een parachute, wat houdt mij tegen? Tuurlijk zou het fout kunnen gaan, maar die kans is toch wel bijzonder klein, misschien wel kleiner dan dat ik me met mijn fiets in het verkeer ga begeven.
En nu, zo bezien, begrijp ik niet meer dat ik echt bang ben. Wel weet ik dat nieuwe, ongewone dingen doen, me juist een grotere kick geven.

Ik ga nu maar eens kijken waar ik die sprong ga wagen!  Ik trek de stoute schoenen aan en ben benieuwd wat jij gaat doen, waar je eigenlijk eerst bang voor was, laat je het mij weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten