-0515-442328-

vrijdag 9 mei 2014

in de juiste context plaatsen

Plaats de dingen in een andere context en je krijgt de aandacht. Door te kijken vanuit een ander perspectief, krijg je ook direct hele nieuwe associaties. En om tot creatieve oplossingen te komen, is dat wel heel erg handig!

Het plaatje hiernaast, samen met een tekst van krap een zinnetje, maken in je hoofd een heel verhaaltje! Je begrijpt het mannetje direct! Maar je moet er waarschijnlijk ook even om glimlachen!
Een verrassende kijk op baby olie. Wij willen graag onze gasten verrassen, en ook hen proberen we door een andere bril naar dingen te laten kijken. Hoe handig is het dan om zelf over een hoop (5) creatieve kinderen te beschikken die zelf ook vaak de meest geweldige dingen aan mij laten zien! We rijden bijna de binnenstad van Sneek uit, over de Singel, richting Hommerts en dan Heeg weet je wel. En daar staat hij dan, onze Waterpoort, het boegbeeld van Sneek. Droogjes meld onze Maurits dat hij vroeger altijd dacht dat het de siamese (?) kerk van Sneek was, een voor de joden en de andere toren voor de Katholieken. Twee torentjes die verbonden zijn met een tussenstukje, hoe komt hij erop: "Siamese Kerk".
Maar grappig gevonden vind ik het wel!

Binnen onze eigen camping heb ik soms ook wel eens moeite om de dingen nog in de juiste context te zien. Het is lastig om de boel vanuit een ander perspectief te bekijken. Dat merk ik soms wanneer ik met een gast, een collega of een nieuwe medewerker praat. Ze vragen me dan bv. waarom ik op het parkeerstrookje voor de receptie geen mooie parkeervakken heb gemaakt. Dan zouden er misschien wel veel meer auto's kunnen staan! Jaahhh, denk ik dan, maar.....En juist dat ja maar-en is verlammend en prikkeld niet om beter na te gaan denken. Denken vanuit een ander perspectief. Soms heb je een soort "blindheid" gekregen zoals je dat thuis ook wel hebt wanneer je al lang in dezelfde woning woont. je weet dat er een watervlek in het plafond zit van een lekkage van lang geleden, maar eigenlijk zie je het zelf al lang niet meer! Of je overdrijft bepaalde zaken op je bedrijf dermate, dat het al je plezier vertroebelt. Zo kan een irreele, klagende gast (binnen elke organisatie is 1% van je gasten echt niet te doen) je hele werk dermate verzieken dat je alle plezier in je werk verloren hebt met die overige 99% hele toffe gasten. Dat kan toch niet waar zijn. Probeer af en toe, samen met een buitenstaander, naar je eigen bedrijf te kijken. Het geeft een veel beter uitzicht!
Ik ben benieuwd hoe jij dat doet, de dingen in de juiste context zien? Wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten