-0515-442328-

donderdag 18 april 2013

de keerzijde van werken met passie

Passie, het is zo'n container begrip geworden. Iedereen en alles moet met passie aan het werk. Maar weet je wel dat passie ook levensgevaarlijk kan zijn?

Ik ben nieuwsgierig, leergierig en het gaat me niet snel te dol. Tenminste dat denk ik met mijn hoofd. Mijn lichaam verteld me toch heel wat anders, maar dan moet je het wel willen horen natuurlijk. Ik heb een gepassioneerd leven en natuurlijk heeft dat ook heel veel voordelen. Ik maak meer dan gemiddeld leuke en interessante dingen mee. En ik ontmoet ook zoveel gave mensen! Maar mensen die met passie hun vak uitoefenen hebben een handicap........ze gaan over grenzen heen! Niet alleen die van henzelf, maar ook die van andere en van het mogelijke! Levensgevaarlijk af en toe, kun je je voorstellen als er van nature geen goede rem op je zit, je gaat maar door!
Het lijkt wel of dit soort mensen (typetjes zoals ik) een gebrek aan angst bezitten. Het lijkt of ze het onmogelijke, mogelijk maken. Het lijkt of ze dingen bedenken waarop andere nooit zouden komen. Dat is ook zo, omdat ze over grenzen gaan. Ze hebben de neiging steeds verder de rek in alles op te zoeken.
Maar om nu iedereen vol passie aan het werk te laten is LEVENSGEVAARLIJK.
Zet daarom naast zo'n over actieve, hyper gepassioneerde vogel altijd een droeftoeter die vooral in gevaren denkt.
Dan heb je de boel toch nog in balans. En uitgebalanceerd ondernemen, dat is het ultieme!

Ik ben benieuwd naar je reactie, wees welkom! De Polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten