-0515-442328-

vrijdag 12 april 2013

van data naar social business

Zoals bij alles wat nieuw is, geldt dat zeker ook voor het gebruik van social media:
Wat kan je ermee?
Ik wist al dat social media belangrijk is, immers daar begeven mijn (potentiele) gasten zich ook. En het is simpel, een goede ondernemer is ook daar waar zijn klanten (of in ons geval, gasten) zijn.
Dus langzaam maar zeker ging ook ik begrijpen wat ik zo allemaal ermee zou kunnen gaan doen.
En ik kan je vertellen dat dat niet altijd even eenvoudig ging en gaat! Ik ben 47, opgegroeied met computerloze scholen! De achterstand is dus vrijwel niet meer in te halen, maar dat terzijde.

Maar waarom is het nu zo belangrijk om voor ons de volgende stap te kunnen maken?
Wil ik succesvol zijn als ondernemer dan MOET ik blijven scooren met social media, ik hoef het alleen maar beter te doen dan onze concurrenten.

Dus op naar allerhande trainingen, whitepapers downloaden en boeken lezen. En dan kom je er niet meer onderuit;
Ik begrijp mijn kanalen beter als ik de gegevens achter de kanalen goed kan analyseren en vertalen naar het DOEN!
Er zijn daarin drie stappen die van belang zijn:
          * ik moet de mogelijkheden snappen
          * ik moet de analyses willen gebruiken
          * ik moet het verschil gaan maken
En nog steeds is er veel waarin ik nog het verschil kan gaan maken. Er zijn vier zaken die me opvallen bij de analyses en waarschijnlijk zijn die ook voor jou van toepassing, kijk maar eens

# Alles waarin mijn passie voor onze Watersportcamping Heeg sterk naar voren komt
# Waarin de visie en de positionering van ons duidelijk naar voren komt
# Wanneer we andere en elkaar kunnen helpen. (wederkerigheid)

Als op deze wijze we veel meer aandacht krijgen, dan is het toch duidelijk, we leveren waarde die de moeite waard is om te delen en daarmee de kans voor een beter kampeerseizoen!
Kijk en dat is wat we graag willen, een mooie succesvolle camping waar wij en onze medewerkers genieten van zoveel mogelijk blije gasten! Want blije gasten zijn de kroon op ons werk!

We zijn benieuwd hoe jij de social media inzet binnen jouw organisatie en hoe jij het verschil daarin maakt!
Wees welkom De Polletjes, Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten