Nog niet eerder konden we zo eenvoudig met onze gasten communiceren terwijl ze niet op onze camping zijn, als nu!
Vroeger, in de vorige eeuw plaatste we advertenties in bv de ANWB kampeergids, de VVV of een kleine advertentie in de volkskrant.
Daar zijn we mee gestopt, nu we via Facebook onze gasten kunnen laten zien waar we mee bezig zijn, wat er op de camping gebeurt, hoe we de dingen doen en zij kunnen daarop weer eenvoudig reageren. Kortom we hebben nu gewoon onze menselijke contacten ook als onze gasten niet meer op onze camping zijn.
Onze gasten zijn nu ipv passieve ontvangers, actieve zenders geworden.
Het is zo jammer dat ik zoveel accounts nog vooral zie zenden, alsof het de ANWB gids van vroeger is, want de impact van het verhumaniseren van je merk biedt vele grotere kansen.
* Snel feedback
* Levert meer online verkeer op
* beinvloed offline gedrag
* betrokkenheid (interactie geeft meer betrokkenheid)
Nog nooit eerder hebben wij gemerkt dat zoveel gasten zich door onze eigen wijze content, zoveel aankomende gasten opleveren.
Ik schat dat 90% van onze toeristische gasten hier zijn aangekomen door onze eigen wijze van content op onze social media kanalen. Dat hebben we niet in een jaartje zo bereikt, we zijn echt al jaren hard aan de slag met deze kanalen. We volgen daarvoor heel veel trainingen, lezen boeken, doen onderzoek hoe we het nog mooier, leuker enz. kunnen maken. Daar is al heel wat uren in gaan zitten. Maar het is ook, vooral een kwestie van doorzetten en steeds maar weer bijstellen.
Het kan altijd beter, en dan is zoveel aankomsten een mooie stimulans om door te blijven gaan om het beter te doen.
Natuurlijk vinden we het gaaf als we jou ook in het wild op onze camping mogen begroeten! We
kijken uit naar je bezoek!
Wees welkom, de Polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten