-0515-442328-

woensdag 1 mei 2013

de waarde wordt bepaald door wie het ontvangt

Ik heb jullie nog niet eerder verteld over mijn jongere nichtje Femke. Ik moet een jaar of tien geweest zijn toen Femke geboren werd. Vanaf dag een was Femke het snoepje van de familie, en onlangs hoorde ik haar werkgever hetzelfde zeggen.
Femke kreeg haar eerste hapje van het gemalen eten dat mijn moeder voor ons allemaal had gekookt.
Mijn moeder kan heerlijk koken, en ook als het echt niet te doen is, hebben er maar weinig familie leden de moed om te zeggen wat ze van haar eten vinden.
Ik deed het bijna in mijn broek toen ze het deed. Ik deed het bijna in mijn broek omdat Femke deed wat ik nooit zou durven, Femke toonde in mijn ogen veel lef en deed iets vreselijk grappigs.
Femke toeterde haar fijn gemalen eten onder hoge druk tussen haar lippen over de hele tafel en over diverse gasten!
Werkelijk alles zat onder, en dat met een klein baby-mondje vol!

Wat Femke in essentie deed was het tonen van haar waarde voor mijn moeders kookkunsten, ze vond het niet om te eten!

Helaas zie je binnen je organisatie lang niet altijd dit soort duidelijke waardeoordelen. De meeste gasten en potentiele gasten die niet blij worden van je producten en diensten, die zie je gewoonweg niet meer. Ze zijn vertrokken en waarschijnlijk zie je ze nooit meer terug! Voor jou heel veel andere.
Maar er is een handige oplossing voor; zoek je vertrokken of bijna vertrokken gast op en vraag wat hij van de aangeboden producten en diensten vond. Zo kom je er eenvoudig achter op welke wijze je eventueel wel waarde zou kunnen leveren.
En dan is het de vraag of je die waarde ook wilt leveren.

Maar, hoe waardevol wij zelf vinden van dat wat we verkopen, het zijn onze gasten die bepalen of het wel of niet waardevol voor ze is!
Natuurlijk hopen wij dat wij ook voor jou waardevol zijn en kunnen zijn!
Wees welkom, de Polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten