-0515-442328-

zaterdag 11 mei 2013

de trend naar retro

Er is een gestaagd groeiende groep die terug wil naar de jaren uit de vorige eeuw. Terug naar wat er ooit was. Je ziet in de achteraf straatjes van grotere (universiteits steden) steeds vaker winkeltjes opduiken met vintage kleding. Van de week zag ik al dat er een woning cooperatie was die huisjes uit de jaren 50 weer helemaal terug naar de oude staat, incl oude olie kachel, gingen brengen.
Oude groenten als vintage chic profileren en ga zo maar door!

Ook wij merken de trend, opvallend vaak wordt er dit jaar een soort van familie reunie georganiseerd waarbij de zwaar volwassen kinderen, toch nog even willen kijken en beleven hoe het ook alweer was op die camping waar ze vroeger samen met opa en oma kwamen.
Jeugdsentiment opsnuiven noemen we dat.
Maar zeker ook merken we het aan mensen die echt zo helemaal klaar zijn met het steeds gemakkelijker en luxer kamperen. Wij noemen dat de anti glamour.
Kamperen moet weer meer op anders gaan lijken dan je huis, voorzien van alle gemak, verplaatsen naar de camping. Je weet wel, dan je niet meer hoeft af te wassen maar een vaatwasser in het toiletgebouw plaatst.
Dat je een nespresso apparaat in de caravan hebt ingebouwd ipv koffie opgieten in je filterhoudertje.
Maar we zien het ook aan het spontaan ontstaan van moestuin op de verschillende seizoensplaatsen. Zelf met de kinderen de groenten zelf kweken en er heerlijk zelf van kunnen eten.
Natuurlijk smaakt dat veel lekkerder!
En nu is er dus een kans voor ons om hierop verder in te spelen, hoe? Daar gaan we nog eens even goed voor zitten met onze mensen, want dat hier kansen liggen, dat is nu wel duidelijk!

Wat heeft de retro trend binnen jou branche gedaan? merk jij er ook al wat van? Hoe speel jij hierop in?
Wees welkom en laat het me weten, de Polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten