-0515-442328-

dinsdag 21 mei 2013

de optelsom van alle acties

Wat is het imago van je organisatie? En is dat ook de gewenste identiteit?
Als de gewenste identitieit vrijwel gelijk is aan je imago, dan heb je het over een sterk merk. En een merk dat wil elke organisatie zijn! Ook Watersportcamping Heeg wil dat.

Voor het overgrote deel wordt het imago bepaald door de optelsom van alle acties van mij en mijn personeel. Er worden geen slechte bedden meer verkocht, het imago wordt bepaald door de verpakking (een beetje) en heel veel door de waarde toevoeging van personeel!
Waarbij ik wel vind dat ook de verpakking wordt bepaald door ons zelf, de mensen dus die werken op onze   camping. Kortom, ons imago is de optelsom van alle acties van mij en mijn personeel.
Niet alle acties zijn even mooi en ondersteunen onze gewenste identiteit. Er is dus een verschil waaraan we hard moeten werken. Er zijn een aantal punten waarop het nog niet ideaal gaat, ik groepeer ze op type.
Bedrijfsblindheid
Doordat we dag in dag uit op onze camping zijn en werken, zien we sommige dingen niet meer in het juiste perspectief. Een voorbeeldje ervan zijn bv kapotte lampen. Wanneer je het me verteld, dan weet ik het ook wel, maar op de een of andere wijze heb ik die kapotte lamp weg gefilterd in mijn hoofd.
Gebrek aan middelen
Ook wij hebben een heel aantal dingen op ons verlanglijstje staan. Maar ook wij hebben te maken met het feit dat en banken niet meer zo scheutig zijn met het beschikbaar stellen van vreemd vermogen en een wat terug lopende winst. Dat maakt dat we veel minder mogelijkheden hebben dan dat we wensen hebben.
Menselijk falen
Daar waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ook wij zijn mensen en maken fouten en foutjes. Het is de kunst om onze fouten en foutjes goed op te lossen. Daar doen we erg ons best voor en proberen dan ook regelmatig om terug te kijken naar wat goed gaat en wat beter kan.
Maar gelukkig hebben we een geweldige groep gasten die graag met ons mee denken en niet onze foutjes zien en denken, tot nooit weer ziens!
Deze gasten zijn onze kritische groep van adviseurs. Zij zorgen ervoor dat wij zo min mogelijk last hebben van bedrijfsblindheid, maar zij helpen ons ook helder te krijgen wat onze hoogste prioriteit zal zijn.
Ik wens elke organisatie zulke gasten toe, ze zijn voor ons van grote waarde!

Hoe ziet de optelsom van jou organisatie eruit? Ik ben benieuwd, laat je het me weten?
Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg


Geen opmerkingen:

Een reactie posten