-0515-442328-

vrijdag 31 mei 2013

waarin blinken studenten van de NHTV uit?

Gisteren een bijeenkomst voor stage biedende organisaties gehad bij de NHTV. We kregen een college over Social Media en in groepen gingen we werken aan wat we met elkaar kunnen doen om het niveau van de afgestudeerde student nog verder kunnen verhogen.

Mooi dat deze kennisinstelling die ambitie heeft, en ook een mooie vorm om dat middels co-creatie voor elkaar te krijgen.
Er werden vragen in de groepjes gegooid als: "Waarin blinken onze studenten uit"
Een mooie vraag vond ik dat, maar zeker wel eentje om eens goed over na te denken. Wij hadden in de vorige eeuw studenten van de NHTV. Ik kan dus terug kijken op een hele groep studenten. En omdat wij ook studenten ontvangen van andere HBO instellingen kan ik dus wel wat vinden van de studenten van de NHTV.
Als ik ga generaliseren dan valt het me op dat studenten van de NHTV meer dan gemiddeld een proffecionele, gastvriendelijke houding hebben. Ook in vergelijking met andere opleidingen binnen de gastvrijheids sector.
En dat is mooi, want gastvrijheid is volgens mij een voorwaarde om goed te kunnen opereren in deze sector.

Maar ik zat in een groepje, en dat groepje was omringt door tafels met daaraan nog meer groepjes. Kortom er is een hele hoop informatie verzameld en deze wordt weer naar ons terug gekoppelt.
Ik ben benieuwd welke er als sterkste punten naar voren zullen komen.
De lange rit naar huis gaf me ook weer voldoende ruimte om te spiegelen naar onze organisatie. Waarin zijn wij meer dan gemiddeld goed, en dan kom ik bij het rijtje van de 6 redenen om onze camping te bezoeken. Ik heb hierover in het verleden al eens een blogje over geschreven.
Het is goed om af en toe nog eens opnieuw te kijken of die 6 belangrijkste redenen nog steeds dezelfde zijn gebleven of dat we ons hier vanaf hebben ontwikkeld. En mocht dat laatste het geval zijn, is dat dan een positieve ontwikkeling of missen we juist iets extra's?
Misschien dat jullie ons hierbij kunnen helpen, ik ben benieuwd: Wat doet Watersportcamping Heeg meer dan gemiddeld goed?
Wees welkom, de Polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten