-0515-442328-

woensdag 29 mei 2013

Wanneer deed jij voor het laatst wat voor het eerst?

Daar gaat hij dan, onze oudste zoon krijgt zijn eerste autorijles. Een mijlpaal weer en met enige emoties denk ik terug aan zijn eerste fietservaringen.

Ook de eerste keer fietsen heeft hij vanaf onze camping gedaan. Op het moment dat we heb los lieten vloog hij 10 meter verderop de beukenhaag in, BOEM! Daar lag hij.
Ik hoop niet dat hij met deze lesauto in de beplanting terecht komt, of nog erger!
Ook dit is weer een eerste keer, zijn eerste keer.
Ons brein leert van al die eerte keren, het maakt nog sneller verbindingen waardoor we, als we deze nieuwe vaardigheden maar regelmatig herhalen, straks vrijwel op de automatische piloot kunnen uitvoeren.
Maar hoe ouder we worden, hoe minder vaak we nog dingen voor het eerst deden. Ons brein wordt daar lui van en een nog groter nadeel van weinig dingen voor het eerst doen, is dat we de kick missen. De kick van de overwinning dat je iets nieuws wel kan. Dat geeft vooral veel plezier en energie.

Jos Borsboom, adviseur van Syntens begon zijn presentatie met de vraag van deze titel:
Wanneer deed jij voor het laatst iets nieuws?
Een mooie vraag, want hij laat wel zien dat het de hoogste tijd is om me na een hele ochtend weer allerhande dingen te doen die ik al jaren doe, vanmiddag bewust iets nieuws, iets anders te gaan doen.
Ik ga minstens een nieuw recept proberen en wie weet is het wel heel lekker!

Wat ga jij vanmiddag voor nieuws doen? Wees welkom en laat het me weten!
De Polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten