-0515-442328-

donderdag 23 mei 2013

zien wat iedereen ziet, maar doen wat niemand doet

In het boek, de blauwe oceaan hebben ze het er ook al over, in elke branche gebeuren dingen, doet iedereen dingen die eigenlijk helemaal niet logisch zijn. Maar omdat iedereen het doet, lijkt het de normaalste zaak van de wereld. Maar dat is het heel vaak niet! En het gekke is de consument denkt ook werkelijk dat hij wat mist als het er niet is! Voor heel even dan.

Vreemde machten zijn dat eigenlijk. En hoe kan ik me verlossen van deze vreemde krachten, de kracht van het massa denken? Juist, daarvoor het ik ruimte nodig. Ruimte in mijn hoofd en ruimte in mijn agenda. Is het je wel eens opgevallen waar je de beste nieuwe ideeen opdoet? Dat is vaak als je jezelf deze ruimte gunt! Onder de douche, in bed, tijdens een eenzame, saaie autorit, maar ook heel vaak in de natuur. De natuur blijkt ook heel goed te zijn voor mensen die wat last hebben van stress. Als ik je nu vraag wat je je beste vriend zou adviseren te doen tegen de stress dan komt zeker in de top vijf naar voren dat je hem de natuur in gaat sturen. Zover ik weet is naar de relatie; helende werking en natuurbeleving,  nog geen wetenschappelijk onderzoek gepleegt maar we erkennen de natuur wel deze eigenschappen toe.
Wij willen graag de meest inpirerende camping van Nederland zijn. De natuurbeleving op en rond onze camping zijn helemaal top. De mogelijkheid om je fysiek uit te kunnen leven ook met alle watersportmogelijkheden, een tennisbaan en een prachtig loop/ren rondje om de hoek zijn zeker ook hierbij sterk ondersteunend. Maar er is nog iets wat ruimte vraagt, de ruimte in je geest in je hoofd. En dan past het volgens ons niet, om de verleiding van het constant in contact staan met de andere "wereld" (wifi) aan te bieden.

Daarin zijn we anders, en het wordt lang niet altijd begrepen door iedereen. Dan horen we dingen als; Je moet wel met je tijd mee gaan of hoe kunnen jullie nu zo sterk je profileren op de social media kanalen, terwijl je niet eens wifi aanbiedt?
Wij willen de meest inspirerende camping van Nederland zijn, en ik hoop dat ook deze blog je weer heeft kunnen inspireren.
Doe nooit klakkeloos wat de massa doet, wat al je collega's doen. Maar denk na of het echt van toegevoegde waarde is bij het concept.
Ik ben benieuwd wat jij er van vind, laat je het ons weten? Wees welkom de polletjes.
Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg





Geen opmerkingen:

Een reactie posten