-0515-442328-

zondag 19 mei 2013

stilte

Wees niet bang als er nadat je een vraag hebt gesteld een stilte valt. Sommige vragen die moeten gewoonweg even door je hoofd draaien zodat het best passende antwoord gevonden kan worden.

Maar een stilte vinden we soms ongemakkelijk. Ik heb daar zeker flinke moeite mee gehad, maar ik ben dan ook van het type kwekkede kwek.
Mijn broer is echt heel anders, eerst de dingen goed analyseren en dan pas een perfect antwoord geven.
Hij gaf me jaren geleden een tip die me met mijn stil zijn geld ging opleveren.
Je kent ze wel, van die verkopers met een hele vlotte babbel. Ze komen ook regelmatig bij ons de receptie binnenvallen in de hoop ook hier hun waar te kunnen verkopen. Het zijn vaaak van die snelle figuren. Mijn broer was hier even op visite en nadat een verkoper weer het pand had verlaten gaf hij me een voor mij gouden tip;
Karin, als de volgende verkoper je een voorstel doet, dan geef je geen reactie voordat je in je hoofd,
 l-a-n-g-z-a-a-m tot tien hebt geteld. Kijk maar eens wat er gebeurt.
Wat er toen gebeurde was magisch, voordat ik bij tien was, was het "unieke" bod verbeterd. Mijn stilte heeft me toen, en nu nog regelmatig, geld opgeleverd.
Natuurlijk kan je met "tijd kopen" nog veel meer winnen. Ik zal zeker nog wel eens een blogje schrijven over stilte maar wellicht dat jij me ook jou ervaring wil vertellen over wat jij met stilte hebt weten te bereiken?
Ik ben benieuwd naar jouw verhaal! Wees welkom de Polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten