-0515-442328-

vrijdag 24 mei 2013

pas als je de formule begrijpt, krijg je plezier

Ik was geen echte kei in wiskunde. Ik kon het, had het in mijn vakkenpakket genomen vooral omdat mijn vader het zo belangrijk vak vond. Ik haalde, met enige moeite, wel een zeven, soms een acht maar ook soms een vijf. Dat ik nu een wiskunde knobbel had, nee dus.
Maar weet je, op het moment dat ik de formule begreep, dat was dan het moment dat ik ook echt plezier ging beleven in de formule toepassen!

Zo is het ook met onze camping. We doen het nu vanaf 1986, de vorige eeuw dus. Ik kan je wel vertellen dat de eerste jaren echt heel pittig waren. We waren echt onnozel en naief begonnen in deze branche. Een branche waarvan iedereen zegt, o wat leuk, ja dat zou ik ook wel willen (en kunnen)
En, het is ook heel erg leuk, misschien wel het mooiste vak dat er bestaat! Maar pas op het moment dat ik de formule door kreeg, pas vanaf dat moment heb ik echt ongelooflijk veel plezier in het werk.
Het voelt niet meer als werk, het voelt als spelen in een speeltuin. De grootste uitdaging nu is om voldoende tijd en energie over te houden voor mijn gezin en mijn thuis. 
De formule, het concept, onze gewenste gasten, langzaam maar zeker ben ik steeds meer gaan begrijpen hoe die formule in elkaar zit. Nu is het gewoon nog maar een kwestie van "inkoppen".
Op deze manier ben ik ook steeds sneller in staat om te beoordelen of nieuwe producten, kanalen, diensten, klachten enz. passen bij ons concept, onze visie enz.
Het leuke is dat je daardoor ook steeds meer alleen nog maar dat doet, wat je leuk vind. Met andere woorden, door de formule te begrijpen, krijg je steeds meer plezier!
Ik gun het jou ook, om jouw formule te begrijpen en niet dat je vol chagerijn je pensioen bij elkaar moet zien te sprokkelen!
Ik ben benieuwd hoe jou formule eruit ziet en of we ook wat voor elkaar mogen betekenen? Wees welkom, de Polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten