-0515-442328-

woensdag 8 mei 2013

google+

Google + komt in steeds meer google diensten terug en daarmee neemt het een steeds belangrijkere plek in. Ik weet nog niet of ik wel actief me met google + bezig wil houden maar na me wat verdiept te hebben is het me wel helder. Google + biedt grote voordelen, zo blijkt.

Je profiel komt beter omhoog, ook al doe je niets met google + en heb je slechts alleen een profiel aangemaakt. Vergeet dan vooral niet om je about-pagina aan te maken waarop je eventueel een link naar je eigen sites te maken.
Hangouts, de video gesprekken binnen groepen van max tien personen. Dat is wel heel gaaf en wellicht de meest spectaculaire vind ik persoonlijk. De persoon aan het woord is dan groot in beeld. Je kunt dan tegelijkertijd naar youtube fimpjes kijken, je beeldscherm delen, of wat te denken van samen werken aan documenten.
Ik heb dit gebruikt tijdens verschillende sessies binnen de TEDxHeech groep, waarbij de vele vrijwilligers overal en ergens wonen of waren.
ongelimiteerde opslag van je beeldmateriaal, tenminste als de filmpjes niet langer duren dan 15 minuten. Je kunt dit ook via een app direct opslaan in een prive mapje.
evens vind je er een mogelijkheid om de foto's te bewerken.
selectief filteren en delen met circles het filteren is door andere niet te zien, jij bepaald wie wel of niet jou  data zal ontvangen. Het indelen heb ik nog niet onder de knie, ik moet nog opzoek gaan naar iemand die me hierbij kan helpen. Dat zal wel een van onze jonkies worden.....
integratie met google diensten, zo kan je zien wie van jou vrienden al eerder onze camping hebben bezocht en hoe ze die waardeerde met hun recenties!

Kortom, er zijn vele mogelijkheden en de intergratie tussen de verschillende google diensten zal steeds verder worden uitgebreid. Hup met de geit en snel aan de slag, eerst ga ik nog maar eens opzoek naar een jonkie, of kan jij me wellicht kan helpen?

Wees welkom, de Polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten