-0515-442328-

dinsdag 7 mei 2013

if you can dream it, you can do it

Als je het kan dromen dan kan je het ook doen! Zo simpel is het. En met die woorden in mijn hoofd rij ik naar huis. Het zijn de woorden van een Ronald Kahn, een top ondernemer waarvan je natuurlijk mooie lessen kunt leren.
Ik heb een droom en die heb ik al een hele tijd, ik werk er ook al jaren aan om die droom echt uit te laten komen maar wellicht dat ik toch wat verzuimt heb, het blijft malen.

Als je die droom dan hebt, maak hem zo compleet mogelijk en deel die met zoveel mogelijk mensen. Daar zit hem wellicht de kloe. Dat heb ik nog helemaal niet echt gedaan......tja er zit wel wat in maar het is wel eng om te doen. Een droom, mijn droom,  is wel heel heftig ambitieus.
Misschien is mijn droom ook wel erg gek, vreemd. Vaak vind ik het leuk als ik gek gevonden wordt, gek in de zin van creatief maar nu...ik voel allerhande drempels maar besef heel goed dat ik toch mijn droom moet gaan delen. Ik moet mijn droom "los" laten en de kans geven om te kunnen groeien. Toch komen er allerhande zgn. verstandige bezwaren de hoek om kijken. Wat als mijn concurrenten weten wat mijn droom is, dan gaan ze het wellicht ook doen! Of, wat als ik over twintig jaar niet mijn droom heb kunnen waarmaken, dan weet iedereen dat ik heb gefaalt.
Het zijn allemaal mijn weerstanden om het kwetsbaar opstellen besef ik, natuurlijk kan de concurrent mee kijken, mee lezen. Sterker nog, hij zal het vast doen.
En wat als mijn droom nooit waargemaakt wordt, heb ik dan gefaalt? Ja, dan heb ik gefaalt!
Heb ik dan meer gefaalt dan dat ik het met niet vertellen en ook niet bereiken heb gefaalt? Nee, niet meer, maar ook niet minder! Immers, ik heb last van het falen en wanneer ik mijn droom nooit heb gedeelt, kan ik en moeilijker mijn droom bereiken. Er zijn dan veel minder mensen die me hadden kunnen helpen met mijn droom waarheid te laten worden. Daarnaast is er nog een bijkomend punt, ik kan nergens mijn teleurstelling delen, ik heb met mijn netwerk, mijn droom nooit gedeelt.
Dus, hup met de geit:
Mijn droom is dat Watersportcamping Heeg de meest inspirerende plek is om in je vrijetijd je accu weer op te kunnen laden, samen met avontuurlijke geestverwanten.

Wat maakt onze camping dan zo inspirerend?
* Dat verschil wordt dan gecreerd doordat er veel "paarse vakantiegangers" komen (zie Recron; Gastvrij Nederland)
* Er steeds weer nieuwe projecten, producten en diensten worden neergezet
* Meer dan gemiddeld internationale gasten zijn
* Er een grote interactie is met de Friese regio

Natuurlijk ben ik benieuwd of jij me mee kan helpen om mijn droom uit te laten komen. Misschien heb jij wel een heel inspirerende plek elders op deze wereld gezien en kan ik daar wat van leren?
Misschien dat je nog inspirerende, avontuurlijke vrienden hebt, die onze camping nog niet kennen, je zou ze op onze camping kunnen wijzen.
Of je hebt een leuk idee dat we verder kunnen uitwerken op onze camping. Ik ben zo benieuwd wat je van mijn droom vind en of je me wellicht zou kunnen en willen helpen. Ik kijk uit naar je reactie!

Voel je vrij, wees welkom!
De Polletjes, Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg


Geen opmerkingen:

Een reactie posten