-0515-442328-

woensdag 15 mei 2013

cross channel


Ik heb het verschil gemerkt, door berichten ook door te plaatsen op de andere social media kanalen neemt je bereik enorm toe!
Cross channel dus.

Nu moet ik het ook direct nuanceren, niet elk kanaal is altijd even geschikt voor de content die je plaatsen wilt op dat kanaal. Zo schrijf ik over verschillende type berichten, mijn blogje. Maar niet elk type bericht leent zich voor bv linkedin in het algemeen.
Wanneer ik wat blog dat bv betrekking heeft op de creatieve industrie, dan kan ik dat beter niet op mijn profielpagina plaatsen, maar is het veel effectiever om deze blog te plaatsen in een groep op linkedin waarvan ik lid ben die juist iets doet met de creatieve industrie.
Overigens is mijn ervaring vaak zo dat de groepen tot meer interactie leiden dat op mijn profielpagina in het algemeen. 
  1. wat is de boodschap die ik wil verzenden? 
  2. welk kanaal of nog specifieker welk deel van mijn achterban kan ik hiermee blij maken?  
Op die wijze probeer ik zo strategisch mogelijk mijn boodschap te versturen. En zoals in punt 2 al naar voren komt, de boodschap die je gaat verzenden, die moet wel zinvol zijn, dat moet wel een soort kadootje zijn voor de ontvanger. Een beloning voor het volgen. 
Door berichten als blog's door te plaatsen naar bv linkedin groepen zoals ik regelmatig doe, maar ook via twitter en facebook, daardoor ben ik in staat om een veel grotere groep mensen te bereiken. Dan krijg je de kruisbestuiving! De kruisbestuiving leidt weer tot meer van dezelfde volgers op je andere kanalen, maar ook tot weer meer nieuwe volgers op je bestaande kanaal.
Zo kan het voorkomen dat mijn blogje plots met factoor 5 gelezen wordt! Hoe dat kan? Omdat een ander het blogje doorplaatst op zijn kanalen en daardoor het blogje een nog grotere groep mensen bereikt.
De olievlekwerking noemen we dat ook wel.

Ik ben benieuwd, op welke kanalen ben jij actief en heb je ook al eens jou bericht van het ene kanaal doorgeplaatst naar de andere? En wat heb jij daarvan gemerkt?

Ik ben benieuwd naar je reactie en hoor graag van je!
Wees welkom, de polletjes Watesportcamping Heeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten