-0515-442328-

woensdag 24 april 2013

laat jij zien wie je bent?

Gisteravond was ik met mijn "Social Media"Vriendin Doris en onze oudste dochter Judith, naar een presentatie. Dit keer niet over social media maar over imago en identiteit. Na een heftig weekend hadden we met moeite ons kunnen aansporen dat we hier naartoe zouden gaan. We waren moe!
Maar juist omdat we ons niet tegenover elkaar wilde laten kennen, gingen we er toch heen!
En beide zaten we op de terugweg in de auto te vertellen dat we blij waren met deze avond.

De presentatie werd verzorgt door Marcella Veldhuis, een imagostylist. De titel was voor mij alweer prikkelend; Laat jij zien wie je bent?
Natuurlijk hoop ik dat ik laat zien wie ik ben, en bekende van me vertellen ook dat ik een open en enthousiast mens ben. Maar zullen onbekende dat ook zo zien?
Datzelfde geldt natuurlijk voor onze Watersportcamping heeg. Laat die zien wie ze werkelijk is? Twee jaar geleden heb ik nog in het kader van mijn opleiding commerciele economie een onderzoek gedaan naar het gewenste imago en de identiteit van onze camping. Gelukkig deed ik dat destijds samen met Marcel, een mede-student. Hij kende mij wel, en van horen zeggen de camping, maar het fijne was dat hij juist die helicopterview had tijdens ons onderzoek.
Het onderzoek was gebaseert op het boekje "Mind the Gap", ik kan het je van harte aanbevelen.

Maar, nu terug naar de camping, laat de camping zien wie ze werkelijk is? Eerlijk denk ik dat we daarin nog een flinke slag kunnen slaan. En dat is fijn, want dat betekent dat het nog altijd beter kan! Maar als je me vraagt hoe we ons eigen gezicht laten zien, binnen onze branche...dan denk ik dat we voor de troepen uit lopen. We zijn zeker geen gewone camping meer, en hebben aan onze identiteit een duidelijk eigen gezicht weten te geven. Massa is kassa, maar wij richten ons op een veel kleinere doelgroep, een nichemarkt.
Met het belevingsplan dat bijna klaar is, hebben we onze kernwaarden nog meer beleefbaar gemaakt en de komende jaren zullen we dan ook hierin weet mooie stappen weten te maken.

Ik won gisteren trouwens een workshop van Marcella, dan gaat zij mij leren hoe ik mezelf nog beter kan laten zien. Ik ben heel benieuwd!

Maar ik ben ook nieuwsgierig of jou organisatie ook haar eigen gezicht durft te tonen en hoe dat bevalt?
Laat je het me weten? Wees welkom, de Polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten