-0515-442328-

zondag 28 april 2013

gedraag je als de slager

Ik hoor de verwarring bij veel van mijn grasspriet verhuurders. De markt is zo vreemd, ik ben actief op twitter en facebook maar het helpt me niets! Ik snap er niets van!
Toch is het niet heel anders dan in de vorige eeuw....

Ik moest vroeger naar de slager, elke zaterdag. Vroeger was toen je nog een bonnetje uit de automaat moest trekken om zo te wachten op je beurt. ik weet niet meer precies hoe oud ik was toen het ging beginnen, ik denk dat ik een jaar of zes moet zijn geweest. Meestal was het mijn moeder die dan vertelde dat ik een kilo magere runderlappen moest gaan kopen en een ons kleutertjes  vlees.

De slager wist dat ik er eentje van Veldhuizen was, eigenlijk hoefde ik uberhaupt niet te zeggen wat ik kwam halen. Hij wist het al. Ook wist hij al dat mijn broer oorontsteking had gehad en dan vroeg hij of het alweer wat beter met hem ging. Al die gegevens die had hij verzameld in zijn hoofd. En bij social media doe je eigenlijk precies hetzelfde. De verzamelde gegevens, dat wat je ziet, dat wat je hoort en dat wat je niet hoort! dat verzamel je en daar speel je op in. Vanzelf met de menselijke maat. Niks meer en niks minder dus.
Dus als ik lees dat een van mijn volgers ziek is, of het kind heeft oorontsteking, dan wens ik hem of haar sterkte, beterschap. En dat hoeft zich niet tot Social Media kanalen te beperken. Ik kan daar ook in het wild op reageren. Zo hadden we ooit, na een berichtje op twitter te hebben geplaatst over het lekkerste winkeltje van Sneek, een reactie terug ontvangen. Daarop stond: neem ook wat lekkers voor mij mee!
Met enig speurwerk kwamen we erachter waar deze volger woont, en hebben we een zakje Sneeker dropjes verstuurt naar haar postadres.
Gisteren is ze aangekomen op onze camping. Door deze kleine reactie, midden in de winter en ver buiten het kampeerseizoen om, hebben we met de menselijke maat, onze gunfactor omhoog gebracht.
Niks verloten bij zoveel volgers, niks heftigs commercieels, gewoon net zoals de salger dat vroeger deed.

Wat vreemd eigenlijk dat het voor veel van mijn grassprietverhurende collega's verwarrend is, de social media. Het is toch gewoon heel ouderwets handelen, met de menselijke maat!
Ook op onze camping zullen we ons best doen om je te verrassen op onze eigen wijze. Wees welkom! De Polletjes, Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg


Geen opmerkingen:

Een reactie posten