-0515-442328-

maandag 15 april 2013

it's all in the game

Vorige week volgde ik een presentatie van Guido Cramer en Rutger Theunissen. Het ging over games en wat we daarover konden leren. Games ofwel spelletjes spelen, wat kan ik als grassprietverhuurder daar nu weer mee?

Ik hoefde niet heel lang te wachten of de antwoorden kreeg ik al. En ik moet zeggen; Ik was verrast en het met de mannen eens, en dat had ik van te voren niet gedacht!
Games prikkelen de emoties en bieden dus een beleving. Als het goed is een beleving om niet snel meer te vergeten.
Kijk naar Holle Bolle Gijs in de Efteling, heb jij als kind ook niet heel snel elk prulletje lopen zoeken en daarna snel in de mond van Holle Bolle Gijs gestopt? Ik wel, en ik vond het geweldig! Het DANK JE WEL, daar deed ik het natuurlijk voor! En dan maar hopen dat ook heel veel andere mensen zagen dat ik dat prulletje in de mond had gestopt he!
Of de Tomtom, je hebt een route gepland en wil nu kijken of je de voorspelde tijd kan verbeteren met je persoonlijke record. Ik zie heel veel vingers om me heen in de lucht als Guido vraagt wie dat wel eens heeft gedaan. Het leukste is ook nu weer dat andere vooral hebben kunnen mee maken dat jij sneller was dan Tomtom. Je hebt dan gewonnen van hem!
Games, ze kunnen heel wat teweeg brengen, er werden vele voorbeelden genoemd en de essentie was dat je door te denken in games, je gasten het volgende kan bieden:
           * bekwaamheid
           * erbij horen
           * vriendschap sluiten
           * zelfontplooiing
           * zet aan tot actie!

Dat is nogal wat, en ook wij gaan hier zeker mee aan het stoeien. Het mooiste was dat er tijdens deze presentatie (aan zeker 100 ondernemers) werd gevraagd wie er een "bedrijfsuitdaging" had die we hier al sparrend konden oplossen. Ik kreeg de kans om die vraag te mogen stellen. Het was zo gaaf want zo had ik direct al acht mooie ideeen die me door de hele zaal werden aangedragen.
Je begrijpt dat ik deze presentatie dan ook weer als uiterst waardevol heb ervaren!

Wil je meer weten, schroom niet en kom een kop koffie bij ons drinken, wees welkom!
De Polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten