-0515-442328-

woensdag 17 april 2013

Wat heb jij als ondernemer onder controle?

Je hebt meer onder controle dan je denkt! Je hebt 90% onder controle en de laatste 10% niet. Dat betekent in theorie dat je je organisatie naar een negen kunt jagen......
Ik hoor het Toon Gerbrands gisteren zeggen maar ik weet nog niet of ik het daarmee wel eens ben.
Je concurrenten en de crisis heb je alleen niet in de hand, gaat hij verder! Nu weet ik zeker dat ik het niet meer met hem eens ben.

Natuurlijk ken je de markt waarin je je begeeft, in ons geval dus de grassprietverhuurders (campings). Het enige dat je nog maar hoeft te doen is de blauwe oceaan theorie uit te rollen over je bedrijf en je zult geen last meer hebben van je concurrenten! Je hebt ze uiteindelijk gewoon niet meer.
Ken je het boek? Ik kan het je echt van harte aanbevelen. En of het zo werkt? Het kost je een x aantal jaren om je in de blauwe oceaan te gaan werken, misschien dat het bij de ene organisatie makkelijker gaat dan bij de andere. Of liever gezegd, binnen de ene brache zal het makkelijker gaan dan bij de andere. En hoe kleiner de organisatie, hoe makkelijker het verander proces zal verlopen.
Maar ik ben er heilig van overtuigd dat werkelijk elke organisatie vrijwel zonder concurrentie kan opereren, als ze maar de blauwe oceaan consequent en volhardend doorvoeren.
En Toon, dan heb je niet 90% onder controle maar nog veel meer en .....wellicht ben je dan ook niet meer gevoelig voor de crisis!
Want die crisis die zal er echt wel zijn maar ga jij dit jaar dan niet op vakantie of eten of drinken?
Je doet het anders, en als je maar mee gaat bewegen met jouw doelgroep, dan komt het ook helemaal goed ten tijden van een crisis!

Mocht jij nog geen vakantieplannen hebben, wees welkom, de Polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten