-0515-442328-

dinsdag 26 november 2013

Ben jij niet bang dat ze

Karin, jij deelt je ideeen volop op je blogs en congressen, ben je dan niet bang dat "ze" je ideeen stelen? Dat vraagt Jeroen mij in een interview. En vanuit mijn tenen zeg ik hem: Dat zou het mooiste compliment voor me zijn!

Angst is in ieder geval geen goede raadgever. Angst verlamt ons. Niet dat ik geen angsten ken, als elke moeder heb ik ook wel angstige momenten gekent dat ik vreesde voor het leven van mijn kind. Daar denk ik heel soms aan, en met vijf kinderen is de kans groter dat ik een overlijden mee zal maken, dan dat je een kind hebt. Maar bang voor de concurrentie.....
Ik hoop met al mijn ideeen, andere te inspireren en worden zoals wij dat zijn, dat gaat niet lukken. Je kunt producten namaken, je kunt ideeen oppakken maar je kunt een atmosfeer proberen na te maken, maar hij zal nooit zo zijn als bij ons. Dat komt omdat wij volop onze persoonlijkheid inzetten en daarmee onze camping extra waardevol maken. Die is nooit na te maken. Maar daar schrijf en spreek ik ook niet over. Ik probeer onrust te creeren, ik probeer de boel in beweging te zetten. Ik hoop zo dat we over twintig jaar kunnen zien welke enorme stappen in diversiteit we hebben genomen. Als ik daar een kleine bescheiden bijdrage aan heb kunnen leveren, als ik een paar mensen heb kunnen inspireren, dan ben ik blij.

Ben jij ooit door een van mijn blogjes op nieuwe ideeen voor jou organisatie gekomen? Ik ben benieuwd en wellicht dat je dat zou willen vertellen, aan Jeroen en aan mij?
Wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten