-0515-442328-

vrijdag 8 november 2013

de permanente testfase


Als je vooral dingen doet die niet standaard zijn, dan ben je steeds bezig met het zoeken naar de best passende. Dat is een zoektocht, die eigenlijk nooit ophoud. Als ikzelf soms niet begrijp waarnaar ik opzoek ben, hoe kan ik het dan uitleggen aan mijn omgeving?

Toch is dat vaak wat wel gebeurt, dat ik met mijn mond vol tanden sta op het moment dat mensen oprecht vragen wat ik aan het doen ben. Vooral in de winter heb ik gemerkt, want wat doe je dan als grasspriet verhuurder? Zelfs mijn man weet lang niet altijd wat ik doe! Hij ziet dat ik veel buiten de deur ben, of achter de computer zit. Maar wat ik dan precies doe.....
Ik heb een idee, zoek wat op internet, zoek wat in het wild en probeer te kijken of er, vaak in andere branches, wel al "iets" te vinden is. En als er dan wat is bedacht en gemaakt, dan gaan we dat verder verfijnen, steeds maar verder optimaliseren. Zoals je website ook nooit echt klaar zal zijn, zo zijn onze grassprieten nooit helemaal optimaal!
De markt veranderd, wij veranderen mee. Steeds maar weer voor de troepen uit proberen te lopen terwijl we dicht bij onszelf willen blijven. Jacob houdt me dan weer mooi met twee benen op de grond als ik compleets in een flow zit en wil wel weten of de dingen zijn zoals ik zeg: laat maar zien zegt hij dan. Waar blijkt dat uit. Heel veel testtools zijn gelukkig gratis verkrijgbaar. Ik kan dan makkelijk laten zien of er inderdaad vraag in de markt is naar een bepaald product. Je hoeft alleen maar te kijken naar hoevaak een zoekwoord wordt gebruikt tov een ander zoekwoord en je weet of de markt opzoek is.
Maar de beste tip die ik je kan geven is, vraag het je droomgast, je weet wel die droomgast waarvan je er graag nog wel 100 meer van wilt hebben, en blijf vooral bij jezelf, waar jij vooral blij van wordt!
En dat is dan ook direct het gave van zelf ondernemer zijn, je geeft jezelf de vrijheid om zelf je strategie te bepalen, zelf je richting te kiezen en je tijd in te vullen.
Het is nooit saai, gelukkig maar!
Wat ben jij allemaal aan het testen? Ik zou daar graag met je verder over willen praten, laat je het me weten?
Wees welkom, de polletjes Watersport camping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten