-0515-442328-

dinsdag 5 november 2013

innovatie door te mixen

Ik ben net terug van een paar dagen Berlijn. En wat heb ik weer een hoop inspiratie opgedaan. Een van de adresjes waar ik beslist heen wilde was hüttenpalast. Omdat ze hier de producten van twee verschillende branches aan het mengen waren.

Hoe kan je logies mogelijkheden in een lelijk, oud gebouw zo organiseren, dat mensen er graag komen? Dat was de vraag die eigenaresse Silke zich stelde. En het is haar goed gelukt, waarom? Silke zette in deze lelijke ruimte een aantal oude caravans, zette wat buitenmeubilair en wat boompjes erbij en dat was het dan. Een soort overdekte mini camping met daarin vijf te boeken caravans en trekkershut. Ze heeft daarmee een topbezetting weten te behalen, met een mooie prijs van 75€ per nacht per caravan. Met een minimale investering heeft ze een prachtig bedrijf uit de grond getrokken. Met dit creatieve aanbod heeft ze al heel wat vrije publiciteit weten te behalen, zowel nationaal als internationaal. Zelfs in het informatieboekje dat ik bij mijn hotel kreeg, kon ik het nodige over dit beslist te bezoeken, geheime adresje vinden.
Een adresje dat je echt moet kennen, want je komt er niet toevallig langs lopen als je een bezoekje brengt aan Berlijn.
Ik vond dit een mooi voorbeeld hoe twee branches, in dit geval de hotellerie en de recreatie, door te vermengen tot nieuwe producten en diensten kunnen komen.
Ik vroeg Silke nog waardoor zij haar succes verklaarde en die was zoals je hem wel kon verwachten:
"Mensen willen dolgraag iets nieuws beleven en hebben voor die ervaring graag wat extra geld en moeite over."
Kortom; werk aan de winkel zal ik maar zeggen. De vraag is, met welke branche kan ik een nieuw product voor onze camping laten "vermengen"?
Heb jij al een idee? Wees welkom, de polletjes, watersport camping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten