-0515-442328-

vrijdag 29 november 2013

wensen, motieven en interesses

Smaken verschillen en over smaak valt niet te twisten. Maar wat maakt nu dat jij graag je grenzen opzoekt en dat de ander vooral gewoon het liefst altijd doet wat hij deed? Dat wordt bepaald door je karakter, je persoonlijkheid, je ervaringen, je waarden en normen, maar volgens mij ook voor een groot deel door je omgeving!

Gedraag ik me, zoals ik me gedraag door mijn ervaringen of door mijn karakter? Volgens mij zit er een wisselwerking tussen de beide. Er bestaat ook nog zoiets als karakter moord en er zijn genoeg voorbeelden te vinden van mensen die vroeger als muurbloempje door het leven gingen en later compleet zijn opgebloeit. Maar tot welke leeftijd heb je eigenlijk het vermogen om te kunnen opbloeien? Om van muurbloempje te kunnen veranderen in een sterke persoonlijkheid met een hang naar het verleggen van grenzen?
Ik heb geen idee, er zal vast al wel eens onderzoek naar gedaan zijn. Maar over het algemeen verandert een mens niet zo snel van de ene lifestyle in de andere. En als je de wensen en motieven en interesses gaat onderzoeken op belevings en betekenis niveau, dan veranderd er niet zo gek veel. Het veranderd pas als je blijft "hangen" op het niveau van product denken.
Maar het valt bepaald niet mee om met deze verdiepende vragen naar de markt te kijken. En het lijkt dan al snel of de gast van vandaag onbegrijpelijk is geworden. Gewoon omdat de product levens cyclus vandaag de dag zo snel verandert, dat het lijkt of je gasten ook zelf heel snel zijn verandert.
Het valt allemaal reuze mee, vooral met wat hulp als een Smartagent.
Want ook vandaag mocht ik een bijeenkomst bijwonen van hen. En hoe fijn is het dan om nog eens goed hun model door te kunnen nemen, gewoon omdat je dan nog eens extra diep in de stof kunt komen.
Met de actuele moodboards erbij was het helemaal handig en efficient. Want wij mensen blijven toch wel heel visueel ingesteld.
Ik heb ook weer een stapeltje boekjes gekregen van de leefstijlatlas, dus mocht ik jou daar blij mee kunnen maken, laat het me dan weten, zolang ik er genoeg heb, kan ik je ze toesturen.
Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten