-0515-442328-

zaterdag 9 november 2013

Niet dat instrumentele, systematische professionele

Natuurlijk, het werkt wel iets, een gezicht met een "kunstmatige" glimlach. Alles beter dan het gezicht van een droeftoeter! Net als het: "en een prettige dag" bij Albert Heijn aan de kassa. Maar we gaan er echt niet het verschil mee maken!

We zijn er in Nederland goed in, alles in kadertjes af te bakenen en regeltjes op te leggen. We zijn er in Nederland ook heel goed in om te zeggen wat we er van vinden. Eigenlijk best wel erg normatief! Zo'n 90% in Nederland valt onder dienstverlening, dan is het juist van belang dat we eens kritisch gaan kijken of we wel van mens tot mens aan het leveren zijn. Met wie heb ik te maken, met de eindbeslisser of de beinvloeder? Hoe kan ik deze persoon helpen en hoe kan ik er voor zorgen dat ik hiermee een duurzame relatie opbouw?
Kijk elkaar eens goed aan en luister echt. In onze branche, die van recreatie en campings, is het helemaal van levensbelang. Gisteren had ik het met verschillende mensen in onze provincie over gastvriendelijkheid. Ik ben er echt van overtuigd dat we daarmee onze producten en diensten enorm veel meer waardevol kunnen maken. Het zit niet echt in onze genen, maar dat wil niet zeggen dat we daarom ook maar niet gastvriendelijk kunnen worden. Het is te trainen, daarvan ben ik echt overtuigd, met mooie inspirerende voorbeelden moeten we elkaar daarin kunnen versterken. Ben jij daar ook van overtuigd, laat het me dan weten want ik heb wel ideeen hoe we die stappen samen kunnen maken.
Wat zou het mooi zijn als we samen met een groep onszelf kunnen ontwikkelen op dit gebied, ik ben benieuwd, laat me weten of je mee wilt doen, wees welkom, de polletjes, Watersport camping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten