-0515-442328-

dinsdag 19 november 2013

google glasses

Berndt Damme, 23 jaar oud, en wat een jongen! Met een hoop energie, vol passie neemt hij me mee in de wereld van Google glasses. Het technologische laagje dat dit apparaatje over ons leven heen gaat leggen is facinerend!

De mogelijkheden lijken haast ongekend, en dat met een klein brilletje! Berndt geeft een opsomming van eigenlijk alles wat we nu met de computer kunnen doen, of wat we op dit moment met onze smartphone doen!


  • foto's
  • video's
  • reageren op social media
  • nieuwsberichten lezen
  • navigatie
  • geeft antwoorden op "wat is dit voor gebouw/"
  • wifi
  • tip's naar welk restaurant te gaan in deze onbekende wereld.
En dan is het ook nog eens totaal zelf lerend. Wat op het moment dat deze inteligente bril weet dat je drie keer per week naar de afhaalchinees gaat, zal hij je niet zo snel een klein biologisch restaurantje in een leuk klein achteraf straarje aanbevelen.
Ook kan dit dingetje "zien" welke kleding van de toevallige voorbijganger waar is gekocht en voor welk bedrag. Lijkt me heerlijk, als ik dan nu een leuk type met die geweldige jas zie lopen, kan ik heb binnen drie tellen online bestellen!
Voor de info besitas hoeven we ook niet meer bang te zijn, met deze bril zie ik op een overprikkelbare plein als Timesquare alleen nog maar die reclame die voor mij relavant zou kunnen zijn!
Het geluid wordt overgebracht met trillingen net achter je oorschelp, op je schedel. Niks geen overlast van decibellen voor de mensen direct om je heen!
Natuurlijk heeft ook dit apparaatje nadelen, zoals alles dat heeft. Achter mij hoor ik dan ook zuchten dat dit toch niet echt waar zal worden, toch? Het is gewoon een eigenwijs mannetje......
Ik kan niet wachten tot ik eens een keertje met deze bril op, de wereld even opnieuw kan eraren. Het lijkt me nogal heftig anders en ik kan me voorstellen dat het me zal gaan duizelen.
Misschien moet ik voor de camping maar vast eens gaan kijken of ik een aantal van deze brillen voor de verhuur in 2015 kan gaan aanschaffen en onderzoeken hoe ik met die brillen onze geweldige regio nog belevenis en betekenisvoller kan laten ontdekken!
Berndt, wellicht dat jij me hierbij zou kunnen helpen? Ik ben benieuwd naar je reactie!
Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten