-0515-442328-

maandag 2 december 2013

evenementen en de online zichtbaarheid voor een stad

Ik surf heel wat af, online. En van de ene informatiebron naar de andere.....maar nu kwam ik toevallig net wat tegen dat ik goed kan gebruiken.
Vorige week vroeg ik Ad die naast me zat bij het congres in Gorinchem, "Ad, hebben jullie bij NIPO al eens de economische betekenis onderzocht van evenementen?"
Helaas was dat niet het geval.

Maar nu loop ik dit tegen het lijf. Geweldig, hier kan je lezen wat de economische waarde van de PR rond een event kan zijn. Dat betekend dus dat het wellicht verstandiger is vooral als regio je nog meer in te gaan zetten in het ontwikkelen van evenementen, ipv het in leven houden van instellingen als een VVV met fikse subsidies.
Tegelijkertijd kunnen evenementen een sterke bijdrage leveren aan het toch wat stoffige imago dat de recreatie heeft gekregen. Kijk maar eens wat Lowlands doet, een evenement waar meer dan gemiddeld jonge mensen naartoe komen, en allemaal lekker kamperen he!
Het kan dus, zoveel is duidelijk. En als die evenementen dan ook nog eens sterk bijdrage aan de positieve naamsbekendheid van een regio, sterk bijdrage aan het positieve sentiment, dan lijk je haast wel gek om niet aan de slag te gaan met het ontwikkelen van evenementen.
Vandaag en morgen ben ik toevallig bij de inspiratie bijeenkomsten voor de 16 musea uit Zuidwest Friesland. Wat leuk dat ik dan direct deze informatie direct kan inbrengen.
We zullen zien welke stappen we gaan maken met deze 16 culturele pareltjes uit Zuidwest Friesland. Ik kan tenminste al niet wachten om nog meer gasten naar opmerkelijke evenementen door te sturen en te verwijzen!
Mocht jij nog een leuk idee hebben hoe onze camping samen met de musea nog meer voor elkaar kunnen betekenen, of hoe we met elkaar nog waardevoller kunnen worden voor onze gasten, laat het me dan weten, ik ben heel nieuwsgierig naar je reactie!
Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten