-0515-442328-

maandag 9 december 2013

op zoek naar eigen onvolkomenheden

De dingen anders doen dan gebruikelijk om zo de camping te vernieuwen en te verbeteren, dat is waar we met name in de winter vooral mee bezig zijn. Dan kan het niet anders of je moet op zoek gaan naar je eigen onvolkomenheden.
Ik vraag dan aan de gast, welke drie dingen maken onze camping nu net zo aantrekkelijk en waardevol, en wat moeten we morgen direct veranderen?

Dat vragen we niet aan elke gast, dat vragen we aan onze gast waar we er nog wel 100 meer van willen hebben, onze droomgast! En iedere keer is het toch een beetje slikken als die kalkoen voor de kerst, als ik hoor waar bij ons onze onvolkomenheden zitten. Maar het is de enige weg om te kunnen verbeteren. Zo kreeg ik van een van onze Duitse gasten te horen dat hij puur per toeval onze camping had ontdekt! Niet via een advertentie, niet via mond tot mond reclame, nee puur omdat hij zelf wat rond toerde in deze omgeving en zo voorbij kwam rijden. We willen graag wat meer Duitse gasten ontvangen, de taal zijn we redelijk goed machtig, dat is niet een struikelblok. Maar we kennen de kanalen van onze oosterburen onvoldoende. Wanneer ik voor een rek met magazines sta bij een tankstelle, dan heb ik niet het gevoel of dit blad nu zeg maar de Duitse VPRO is, of de NCRV? Een wezenlijk verschil.
Kortom ik beheers de competentie niet van het gevoel voor de verschillende kanalen van de Duitse markt. En wil ik meer Duitse gasten ontvangen, dan is het wel handig om gedegen de markt te ontwikkelen, ipv met hagel lukraak op een menigte te gaan schieten.
Ik ben dus opzoek naar een (Duitse) stagiaire of medewerker die voor ons onderzoek kan uitvoeren voor een communicatieplan voor de avontuurlijke, paarse Duitse vakantieganger.

Je kunt pas een verbeterde versie van je huidige organisatie worden, als je in kaart hebt gebracht welke onvolkomenheden je hebt, welke competenties je mist! Want juist dan weet je waarop je je kan trainen of wie je extra nodig hebt om zo die competenties binnen te halen.
Welke onvolkomenheden heb jij binnen je organisatie? Wees welkom en laat het me weten, dan kan ik je wellicht helpen zoeken, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten