-0515-442328-

vrijdag 13 december 2013

delen van inspiratie-bronnen

Ik had direct een klik met hem, en toen hij me, in de mailcorrespondentie die volgde na onze ontmoeting, mij dit boek aanraadde, hoefde ik me geen moment te bedenken en heb dit boek direct bij onze mooie boekhandel besteld!

Van de week kreeg ik een berichtje van de boekhandel binnen, het boek ligt klaar joor je. Ik dacht natuurlijk weer direct aan Ad, zoals dit boek waarschijnlijk altijd wel een herinnering zal blijven oproepen aan hem. Nieuwsgierig haalde ik het gister namiddag op. De jongste had ik bij de muziekschool afgezet, om de hoek zit van der Velde. Al op de toonbank, tijdens het afrekenen, las ik snel de achterkant. Het klinkt goed en ik kon niet wachten tot ik thuis was. Ik ben begonnen in deze dikke pil en ik ben nog steeds van mening dat ik een pareltje aan het lezen ben. Een boek dat de economie vanuit een ander perspectief benaderd. Een boek dat niet alleen wat doet met economen, maar ook met kunstenaars, filosofen, politici, journalisten, studenten enz.
Maar, zo staat erbij, dat komt omdat de schrijver zich in het geheel niet stoorde aan de gebruikelijke kaders die rond de economie staan.
Het kan niet anders of ik kijk na de kerstvakantie op een andere wijze naar dit vakgebied. Maar ik hoop en verwacht dat ik ook weer een hoop inspiratie erbij heb gekregen, om binnen onze eigen camping, vrijer te kunnen denken. De ideale combinatie om me even "los" te kunnen maken, vrijer te kunnen denken is toch wel en vrijetijd en een inspiratiebron!

Nu ben ik benieuwd, welk boek zou jij me aanraden? Welk boek heeft jou heel nieuwe inzichten gegeven? Ik hoop dat je het met me wilt delen, wees welkom
De polletjes, Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten