-0515-442328-

woensdag 25 december 2013

welke informatie verschaf je het meest?

Wat raar eigenlijk dat ik niet eens het antwoord ken op deze vraag! "Ja, gaat ze verder, en dan maakt het ook nog uit op welk moment, voor het verblijf of tijdens." Mijn radertjes in mijn hoofd maken overuren en ook een dag later weet ik nog steeds niet het antwoord. Maar waarom is het belangrijk?

Wanneer ik weet of ik vooral informatie geef over laten we zeggen zeillessen, dan weet ik dat deze gast in ieder geval belangstellig heeft in de activiteit zeilen. En als ik er vaker informatie over moet geven dan kan ik gaan inventariseren of de communicvatiemiddelen wel of niet goed zijn. Ze kunnen natuurlijk zo goed zijn dat de mensen helemaal zin hebben gekregen in zeillessen. Maar het kan net zo goed zo zijn dat deze middelen nu juist beneden peil zijn en juist veel vragen oproepen. Het vraagt ien ieder geval om een extra onderzoek. En  nu kan ik niet eens een antwoord hierop geven. Jullie snappen dat ik hier voldend jaar zeker mee aan de slag ga. Inventariseren wat  de favoriete informatie thema's zijn.
Een ander aspect zijn de vragen naar restaurantjes, die vraag krijgen we heel regelmatig. En het antwoord is heel eenvoudig te geven. Ik vraag onze gast naar welk type restaurant hij opzoek is, het lekkerste eten of het meest nonchalente tentje? En dan stuur ik ze daar naartoe waarmee ik de beste ervaringen heb. Die ervaring toets ik dan ook regelmatig zelf, maar zeker ook door mijn eigen gast weer te vragen hoe het was. En dan moet ik toch bekennen dat ik merk dat met name de bediening het verschil maakt. Zo liep onlangs een van onze vaste gasten hier even binnen en hadden we het over de horeca in het dorp. Een klein jong ding  valt hem keer op keer op, want ze is goed! Voordat hij zijn sigaret heeft aangestoken, krijgt hij al een asbak. De buren met hond hebben een hondendrinkbak gekregen. Ze loopt hard en werkt snel. Kan in haar eentje meer tafels "doen" dan twee andere collega's en....ZE BLIJFT LACHEN, BLIJFT SCHERP EN BLIJFT GRAPJES MAKEN!
Ze is goed, weet al dat hij s'morgens een dubbele esspreso wilt hebben. Ze herkent hem direct. Zal het liggen aan het vlaamse bloed dat door haar aderen stroomt? Wie zal het zeggen, maar met een gerust hart stuur ik graag mijn gasten naar dit restaurant toe, want als ze geluk hebben dan werkt zij er en die kans is groot, want ze werkt niet alleen hard, maar ook heel veel.
Het zou natuurlijk zomaar kunnen gebeuren dat ze er aankomend seizoen niet meer werkt, alleen daarom is het belangrijk om zelf goed geinformeert te blijven, want pas dan kan je optimaal informatie verschaffen.
Onze gasten, zo goed mogelijk informeren, ook dat hoort bij gastvriendelijk ontvangen.

Nu ben ik benieuwd welke informatie jij altijd zoekt als je op vakantie bent, laat je het mij weten?
Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten