-0515-442328-

zaterdag 28 december 2013

size matters

Zeker de maat maakt wat uit! Onze gasten houden van de wat kleinere campings. Campings waarvan de eigenaar ze nog herkent, drie dagen na het inchecken. Die door al zijn ervaring precies weet waarnaar jij als gast opzoek bent. Waar ze nog worden verrast. Maar wat is nu te groot en kan je ook te klein zijn? En hoe communiceer je dat, je maten?

Daar zit ik nu mee te worstelen, want hoe kan ik nu precies onze maat duiden? Ik heb niet het probleem om in absolute kampeereenheden te vermelden, maar heb ik dan het antwoord voor de gast? Is de gast opzoek naar een wat kleinere camping, vanwege het aantal kampeereenheden? Het is een indicatie, maar nog niet het antwoord, zo vertelde ze me afgelopen zomer. Welke zoekwoorden gebruik je dan? Want wellicht dat daarin het antwoord ligt. Dat kon ze me ook niet echt vertellen, ze zou het op gaan zoeken voor me. En gelukkig kwam ze terug, ze had de volgende zoekwoorden gebruikt: weinig voorzieningen, duurzaam en klein. Toen had ze alle boeren campings eruit gefiltert, want dat was ook niet wat ze zocht. Maar waarom dan niet? Nuja, daar komen dan toch bepaald soort gasten op af waar ik me ook niet helemaal als stedeling, tussen thuis voel. Tjonge jonge, het is een uitdaging, want de afmeting heeft kennelijk ook nog te maken met het type gast. Er is een grote verwarring in mijn hoofd, want ik weet dat de gemiddelde potentiele gast maar een paar seconde gebruikt op een website, om te besluiten of dit het wel of niet is wat hij zoekt. Bovendien, wanneer onze potentiele gast zoekwoorden gebruikt waarop onze site niet gevonden wordt kan ik deze gast alsnog niet bereiken.

Is er een juist antwoord op mijn vragen te vinden? Is er al eens een collega met deze vragen bezig geweest? Of iemand anders? Want ik ben wel nieuwsgierig hoe wij onze website verder kunnen verbeteren met de juiste zoekwoorden, de juiste omschrijving en de juiste beleving en gasten uitstralen. Allemaal binnen die 5 seconden over te brengen.......
Ik ben benieuwd of jij hierop een antwoord hebt, laat je het me weten, wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten