-0515-442328-

zondag 29 december 2013

hoe voorkom ik slecht gedrag?

We weten het allemaal, we zijn niet goed bezig als maatschappij en toch blijven we maar doorgaan met wat niet goed is. Ik kan me wel voor mijn hoofd slaan!

Ik ben voor het eerst naar de primark gegaan en heb daar een aantal tassen vol gekocht. Mijn zoon van 12 jaar die mee was vroeg zich nog hardop af, mama, maken ze nog wel winst met zulke lage prijzen? Alle alarmbellen hadden toen in ieder geval af moeten gaan. Maar nee, ik bleef door shoppen. ik heb me laten gaan door de lage prijzen prikkel. ik heb dingen gekocht die ik niet eens echt nodig had. Ik kocht allerhande kadootjes, een grappige tijgerbadmuts voor mijn moeder, wetende dat ze die echt nooit zou gaan gebruiken, maar alleen grappig om haar wat op de kast te jagen. Ik kocht een vest dat mijn zoon al direct zei, "mama, die ga ik echt niet aantrekken hoor", en toch kocht ik hem. Ik kocht een blouse voor mezelf zonder te passen, en thuis bleek hij me ook niet te passen. En nu zit ik met een schuldgevoel, want ik wist tijdens het kopen dat ik echt niet goed bezig was. De prijzen zijn te mooi om waar te zijn, en dat waren ze ook! Natuurlijk kan er niet worden geproduceert voor deze bedragen! Daarnaast heb ik van alles gekocht dat echt niet nodig is, wellicht zelfs nooit gebruikt zal worden!
Maar waarom doe ik het dan? Waarom heb ik mezelf dan zo slecht in controle? En was ik maar de enige die hier last van heeft, dan viel het nog mee! aar het zijn hele volksstammen die hetzelfde doen!

Wat kunnen we doen om dit in de toekomst te voorkomen? Wat kan ik doen?
Misschien heb jij een tip voor mij, want het kan toch niet zo zijn dat we met elkaar maar onze geleende mooie aarde, naar de afgrond helpen gaan? Ik ben benieuwd naar je reactie, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten