-0515-442328-

donderdag 19 december 2013

serieus request

Nog niet eerder bruisde het zo heftig van de initiatieven voor serieus request als dit jaar, hier in de regio! Nu moet je weten dan Leeuwarden toch al snel 3/4 uur auto rijden van Heeg is, en toch voelen we ons hier enorm verbonden met Leeuwarden!

Het wemelt van de initiatieven. Gisteren had ik Nicole van Blom interieurs aan de lijn. Zij is al maanden heel druk in Stiens aan de slag voor serieus request. Natuurlijk, onze kinderen ook, ze hebben oliebollen verkocht,de opbrengsten van het programma boekje van de kerstmusical gaat er naar toe. Tijdens het boodschappen doen in de supermarkt zie ik vier kinderen inkopen doen voor cupcakes en ik zie ze wikken en wegen om met hun beperkte budget een zo hoog mogelijk rendament te scoren. Allemaal voor het goede doel! Ik als ondernemer kan er alleen maar heel erg blij van worden. De kinderen hebben een super uitdaging gekregen om zo ondernemend mogelijk te worden. De creativiteit wordt opgekieteld, net als de winnaars mentaliteit. Want natuurlijk wil elk kind zo veel mogelijk "binnenhalen".
Nu mag het allemaal, want het is voor het goede doel! Nu worden de kinderen beloont, het kan nu niet gek genoeg gaan. En ze doen het goed he, ze zetten de emoties in, spelen op het gevoel. Doen grappige dingen als mutsen breien voor barbies om die te verkopen, jongens die cupcakes bakken en versieren met glitter ("want het zijn moeders die ze kopen en die houden van bling, bling" hoor ik ze zeggen)

En ik hoop met heel mijn hart dat we hier in Friesland heel veel geld ophalen voor het goede doel, maar ik ben ook blij wat het ons als provincie heeft gebracht, vooral veel enthousiaste, creatieve en ondernemende kinderen! Wat zou het gaaf zijn wanneer het glazen huis volgend jaar in Sneek zou staan.........of het jaar daarna? Hoe kunnen we deze training verduurzamen, hoe kunnen we dit binnen het (basis) onderwijs al intergreren? Heb jij een idee, laat het me weten, want ik ben heel benieuwd!
De polletjes, watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten