-0515-442328-

maandag 30 december 2013

verkoop je huid zo duur mogelijk!

Zo lang ik me kan herinneren heb ik als kind last gehad van exceem. En nu heb ik een huidinfectie opgelopen met bijna dezelfde soort effecten. Een huid vol met rode, droge en vooral jeukende plekken. Het brengt me terug naar mijn jeugd.

Vooral in mijn ellebogen en knieholtes had ik van die opengekrapte plekken zitten. Natuurlijk ziet dat er "niet lekker" uit en kreeg ik opmerkingen van andere klasgenootjes. Vooral tijdens de gymlessen, want dan liepen de meisjes in die tijd met een balletpakje aan. je had balletpakjes met 3/4 mouwtjes of zonder mouwtjes. Ik vroeg mijn moeder eentje met 3/4 mouwtjes voor me te kopen. Dan konden ze in ieder geval niet mijn lelijke ellebogen zien! Maar mijn moeder dacht alleen maar dat dat dan nog meer ging broeien en dus kwam er een pakje zonder mouwtjes. Tijdens de gym was ik dan het meisje dat als laatste gekozen werd.....Het zag er vies uit en wie weet was het besmettelijk!
Natuurlijk vond ik dat niet leuk. Maar het kon nog erger! In mijn middelbare schooltijd begon het exceem zich vooral te manifesteren in mijn gezicht, de niqaab had zijn intrede in nederland nog niet gemaakt, dus probeerde ik vooral met een dikke laag make-up zoveel mogelijk mijn leleijke huid te verbergen. Maar lieve hemeltje wat brande dat altijd! En ondanks de verwoede pogingen, die lelijke plekken bleefje zien!
Mijn vader zei dan:"kind verkoop je huid zo duur mogelijk!" Maar wie betaald er nu wat voor zo'n huid?
Een niet makkelijke tijd voor mij, en des te meer genoot ik van de periodes wanneer mijn zieke huid niet opspeelde. Dan zat ik echt lekker in mijn vel. Maar het exceem heeft me ook een hoop gebracht. Immers, je huid kan je bijna niet verbergen, het is zo het is. Dus wil je gewoon mee kunnen doen, dan zit er niets anders op dan je kwetsbaar opstellen en je ware gezicht laten zien, zo je bent. Dat laten zien, wat wel mooi is.

Het bruggetje naar onze camping is makkelijk te maken. We hoeven ons niet anders voor te doen dan we zijn. We zijn anders, en juist dat andere, dan maakt ons uniek en mooi!
Ook als je hier "de diepte' in graaft, zie je een mooie camping op een prachtige plek,  het is niet gekunselt mooi aan de buitenkant.
Maar nu heb ik jeuk, zoveel dat ik er s'nacht van wakker blijf, het kost me energie en het is lastig maar doet me ook beseffen dat ik alweer heel wat jaren heb kunnen genieten van een mooie gave huid!
Waar krijg jij de kreibels van? Hoe verkoop jij je huid zo duur mogelijk?
Laat het me weten, wees welkom! De polletjes, Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten