-0515-442328-

vrijdag 27 december 2013

coco, en haar les

Het is kerstvakantie en dus gaan we op pad met onze kinderen. Dit keer naar Den Haag, naar het Gemeente museum, Coco Chanel. Nu ben ik als kind al groot gebracht door de grootste fan van Coco, mijn eigen oma Veldhuizen die al No.5 droeg ver voordat ik geboren was. Maar hoe meer ik er hier in Den Haag over lees en zie, hoe stoerder ik haar vind!

Ze durfde haar eigen koers, eigen styl te ontwikkelen en liet zich niet verzuren vanwege de vele kopieen en look a likes er kwamen van haar ontwerpen. Ze stond er boven, ver boven! En dan steeds maar weer te kiezen voor het kleine gebaar, subtiel en eenvoud, dat maakt deze wereldklasse! Alleen het mooie, dat een extra accent krijgt. Tegelijkertijd vraag ik me af, wat ik hiermee nog verder kan op de camping. Alleen het mooie nog een extra accent geven.....
Als je mij vraagt wat de mooieste plek op de camping is, dan is dat toch wel bij het strandje en de zeecontainer: beachbar Zimpel. De grote treurwilg die bijna met haar voeten in het water staat, het stille water met heel ver aan de overkant de oever van het eilandje, de zonsondergangen met op de voorgrond nog de zeilboten die haast zwart lijken door het tegenlicht. Wat kunnen we hier nog voor moois aan toevoegen? Een kwakende eend, of het zoete zomerbriesje door je haren?
Een knisperend vuurtje en een goed galas wijn? Weet jij nog iets om deze plek nog mooier te maken?
Ik ben benieuwd, laat je het mij weten, de polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten