-0515-442328-

dinsdag 28 januari 2014

Biedt verwarring

We zoeken sterke leiders, mensen die de organisaties met een grote duidelijkheid besturen. Maar ik heb ook meer dan eens gemerkt dat het bieden van verwarring bij sales minstens zo goed werkt!

Doe A typisch is dus mijn devies! Kan je je voorstellen dat je door juist niet te gaan lopen trekken aan de potentiele gast, er juist interesse opgewekt wordt? Kan je je voorstellen dat.....
Hij kwam binnenlopen in de receptie, keek rond en ik voelde het direct aan, deze jonge man heeft twijfels. Echt iemand die niet zeker is of hij wel wil komen kamperen bij ons. Hij stelde enige vragen als moet ik nu al aangeven hoe lang ik wil blijven? Het was hoog - hoog seizoen. Het was verleidelijk om direct te gaan voor een boeking van 14 dagen, met de kans dat dit antwoord hem juist weg zou jagen.
Daarna vroeg hij me nog wat het leukste was om hier te beleven. En ik had heel enthousiast kunnen verhalen over de meest spannende activiteiten als kitesurfen en een het prive tochtje met de plaatselijke visserman. Maar beide deed ik niet. Ik vertelde dat deze camping voor heel veel mensen juist niet aantrekkelijk was. Dat we wel een zekere doelgroep hebben waar je nu net van moet houden, wil je je er thuis voelen. Eigelijk ging ik hem vertellen dat er een kans was dat hij hier niet zou willen kamperen. Natuurlijk is daarvan niks gelogen door mij, en natuurlijk had hij dit antwoord niet verwacht! Ik vertelde dat ik een mooi verhaal zou kunnen vertellen, maar dat hij, nu hij er toch was, beter zelf even de atmosfeer zou kunnen opzuigen. ik belde met onze zeecontainer, het strandbarretje en vroeg een goede espresso voor deze man te maken. Ik vroeg hem even de atmosfeer te gaan proeven bij het strandbarretje, en mocht hij daarna nog steeds interesse hebben in onze camping, dat hij dan meer dan welkom was, we zien wel hoe lang je het hier kan volhouden....
Hij is 18 nachten gebleven, en natuurlijk, het weer was fantastisch, maar de atmosfeer beviel hem ook uitermate!
Soms is verwarring heel wat stereker dan lopen trekken aan je gast, heel vaak zelfs!
Wanneer heb jij voor het laatst verwarring geboden aan je gast? Wees welkom, want ook jou verhaal kan de andere lezers inspireren! De polletjes, Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten