Maar wat zijn dan die stappen en in elke volgorde neem je die dan, voor al wanneer de campagne wordt gevoerd voor vernieuwende producten of diensten, nieuw in de markt!
Want ook het innovatieve karakter van de producten of diensten is hierbij van belang! Is het nieuw voor mijn gasten, voor de branche of voor de wereld? En als het dan nieuw is voor de wereld, of in wat mindere matennieuw voor de branche dan is de aanvliegroute voor je campagne zeker deze:
- pols je "harde kern", je grote ambassadeurs, hoe ze over het nieuwe product of dienst denken. Informeer ze zo goed mogelijk hierover en betrek ze bij het campagne voeren. Zij zijn de koplopers en je zult ze enorm nodig gaan hebben!
- Betrek nu je kennissen en je Social Media kanalen, zo bouw je de olievlekwerking verder uit.
- Schakel nu de traditionele media in, iets nieuws waarvoor al bewezen belangstelling voor is, dat is echt de moeite waard om over te gaan schrijven, filmen enz.
Dit stappenplannetje heeft me al meer dan eens geholpen om mijn focus te behouden en de stappen niet overhaast door mijn enthousiasme deels over te laan die nog niet goed waren doorlopen.
Mocht je vragen hebben, laat het me weten! Want als altijd; WEES WELKOM!
De polletjes, watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten