-0515-442328-

maandag 20 januari 2014

WIFI-DETOX, nu even HELEMAAL NIKS!

We vinden het allemaal heel gewoon, 24/7 bereikbaar zijn, ongeacht wat we aan het doen zijn. En dan heb je eindelijk je welverdiende weekendje weg, en dan ga je nog steeds reageren op de informatie die op je af blijft komen via wifi?
Je zou er toch gek van worden!

Ik heb al eerder blogjes geschreven over onze keuze om juist geen wifi op onze camping aan te bieden. We zijn daarin een vreemde eend binnen de recreatie want zelfs het merendeel kleine boeren campings hebben fiks geinvesteerd in deze dienst op hun camping.
Afgelopen zomer merkte ik voor het eerst dat er meer mensen kwamen vertellen hoe heerlijk ze het vonden, geen wifi! Geen wifi betekent, geen verleiding die we haast niet meer kunnen weerstaan! En ook op linkedin zie ik steeds vaker berichtjes voorbij komen dat er een steeds groter wordende groep mensen juist blij zijn met deze tijdelijke wifi detox. Maar vorige week werd deze trend ook aangehaald door Steven van Belleghem tijdens zijn masterclass op de vakantiebeurs.
De wifi-detox, een mooie naam. Want de vergiftigende impact van wifi is enorm wanneer die altijd en overal maar wordt aangeboden. Heb je al eens geprobeerd om gewoon een dag niet bereikbaar te zijn, gewoon een hele dag lang? Je kunt je die dag volledig over geven aan dat wat je doet. En niet alleen jij, maar ook de mensen om je heen! Waarom zou je met elkaar weg gaan om je accu op te laden, als je allemaal zeer regelmatig weer geestelijk wordt verleid in een andere wereld actief te zijn? Je gaat toch niet je spaarzame euro's uitgeven als je evengoed op je eigen bank thuis had kunnen zitten?
Hoe fijn is het dat je weet dat je hier op de camping geen bereik hebt! Dat je dan samen echt kan genieten van het hier en nu! En mocht je toch af en toe even wel willen kijken, dan loop je 5 minuten naar het centrum waar overal in het dorp wifi is.

Merk maar eens hoe heerlijk bevrijdend het is om een plek te hebben waar niemand wifi heeft! Gewoon, nu even niet!
Een plek om echt tot rust en elkaar te kunnen komen, daarom dus!
Ik ben benieuwd naar je reactie, wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

2 opmerkingen:

  1. Wat een goede keuze!
    Zelf ben ik behoorlijk verslaafd aan wifi. Soms overkomt het me dat ik niet verbonden kan blijven met de rest van de wereld. Daar baal ik dan eerst van, maar na de acceptatie kan ik me heerlijk ontspannen. En daar is vakantie op een camping toch voor bedoeld?
    Ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Erik, wat leuk dat jij een reactie achter laat en natuurlijk heerlijk om te lezen dat ik de goede keuze heb gemaakt! Ga ik je dit jaar weer ontmoeten bij de TEL?
    Jouw verhaal over storytelling is een aanrader voor iedereen die wil inspireren en zichzelf beter wil maken! Tot plotseling Erik!

    BeantwoordenVerwijderen