-0515-442328-

woensdag 22 januari 2014

fingers crossed

Natuurlijk begin je aan een onderneming, omdat je er zelf het volste vertrouwen in hebt dat het een succes gaat worden. Maar succes heeft met heel veel factoren te maken, ook externe factoren die je niet in de hand hebt! Daarvoor kun je alleen maar hoop hebben. Alle andere factoren, daarvoor ben je zelf verantwoordelijk!

Wat zijn dan die succesfactoren? Er bestaan iets verschillende lijstjes wanneer je gaat zoeken, ik heb er een top vijf van samengesteld:

  • Hoge kwaliteit management (sterke leiders)
  • Hoge kwaliteit medewerkers (flexibel en hoge kennis)
  • Er is een lange termijn visie
  • Men is actie gericht, de dialoog aangaan!
  • Er is een continue verbeter en vernieuw cultuur
En al deze vijf punten, die kunnen we allemaal beinvloeden, we kunnen er allemaal, elke dag opnieuw zelf aan werken. Natuurlijk is dit nog geen garantie tot succes, maar wanneer deze factoren niet aanwezig zijn in de organisatie, dan weet je wel zeker dat HET niet tot een succes zal gaan leiden!
Ik weet niet, maar ik heb niet onze camping opgezet om gewoon maar van de straat te zijn, ik wil echt wel dat mijn tijd en energie zal gaan leiden tot een succes. En natuurlijk lukt het lang niet altijd, in de loop der jaren is er ook genoeg niet gelukt. Maar we blijven ons ontwikkelen, we blijven werken om zo tot een succesvolle organisatie te kunnen komen.
En verder.....houden we onze "fingers crossed" zodat de weergoden ook voor 2014 weer voor een mooi kampeerseizoen zullen gaan zorgen, en er bv geen gekkekoeienziekte bij ons om de hoek zal uitbreken.
Een mens moet wat geluk hebben, aan de rest kan je werken!
Ik ben benieuwd waaraan jullie vooral gaan werken dit jaar? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten