-0515-442328-

maandag 13 januari 2014

Youpie, de gast heeft zelf ook een netwerk!

Ik heb wel eens eerder een blog geschreven over je bent wie je kent. En ik moet zeggen, mijn netwerk raadpleeg ik wekelijks! Ik zou echt niet weten hoe ik zelf stappen kan maken zonder mijn netwerk. Maar......ik wet ook heel goed dat mijn eigen gasten ook een netwerk hebben. En ook eigen kanalen die ze in kunnen zetten!

Je kent het verhaal toch nog wel van Youp van "t hek en de enorme domper van Tmobile? En in vakantieland is het niet anders. Sinds de ANWB en de VVV niet meer belangrijk zijn voor de gasten om te weten of het een goede camping is, is een portal als ZOOVER belangrijk geworden. Even lezen of deze camping wel echt zo goed is als de website doet vermoeden....?
Maar, ook al die vakantieparken zijn gaan sturen op mooie berichten op deze portals. Familie en vrienden worden ingezet, net als zeer tevreden gasten worden gevraagd om een goed bericht te posten. De gast van vandaag heeft ook dat door en vraagt nu vooral naar de ervaringen van eigen vrienden. Ze zien op hun Facebook pagina de mooiste foto's en berichten (of niet natuurlijk) en vragen of het betreffende adres ook wat voor hen is.
Eigenlijk gaat het nu weer net als zeg maar twee eeuwen geleden. Eigen vrienden en familie informeren en adviseren nu weer ipv grote instituten, nu vaak alleen met gebruik van de online mogelijkheden.
Dat vraag om weer ouderwets scooren van echte ambassadeurs. Dan gaan weeer weer sturen op het waarde leveren waar die wat mij betreft ook helemaal terecht hoort te komen, bij de gast!
En als je het goed doet, dan ben je extra blij met al die netwerk mogelijkheden van je eigen gast.

Ik ben benieuwd waar jij op stuurt, waar jij je focus op hebt? Laat je het mij weten?
Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten