-0515-442328-

woensdag 22 januari 2014

inspiratie op onverwachte momenten

Voor iedereen die mij nog niet kent, ik ben als de dood voor de tandarts! En weet je wat nog enger is, een nieuwe tandarts! We zijn net overgestapt naar deze tandarts, omdat we niet meer tevreden waren over onze oude. Ik kom aan en mag even in de wachtruimte plaats nemen.....

Ik ben bloedje zunuwachtig en heb (als altijd de nacht voor de afspraak) maar amper geslapen. Ik mag even wachten, maar is dit wel een wachtkamer? eerlijke rustige muziek op de achtergrond, prachtige stoelen en tafel en......rustgevende wanden! Op tafel liggen prachtige, verse glossy bladen, en zowaar blader ik en krijg ik zomaar goede ideeen. Ik vergeet dat ik bij de tandarts zit, kennelijk voel ik me toch niet zo angstig. Maar dat duurt niet lang, ik mag komen en ik voel een vloeibaar straaltje langs mijn zij glijden. Even diep adem halen, twee lieve gezichten kijken me aan, maar ze blijven natuurlijk eng he!
Ik lig in de stoel en even later zegt Frank; "ontspan maar".  Beetje vreemd, want dat wil toch niet echt lukken. Mijn grootste doel is hier nu zo kort mogelijk te hoeven blijven. Er wordt met een indrukwekkend apparaat een "overzichtsfoto" van mijn gebit gemaakt en alles is goed, IK MAG WEG!
Toch ga ik nog even terug naar de leestafel, nog even wat noteren want er stond zo'n mooie zin in, die ik echt nog even wil overnemen. Ik kan mijn eigen gedrag niet geloven: IK BLIJF VRIJWILLIG LANGER?
Dit is me nog nooit eerder gebeurt, zou de omgeving, de mensen zoveel verschil kunnen maken in het op je gemak gaan voelen? Boem, pats en bijna ben ik comfortabel?
Wat voor tovernaar zit hier achter? Is dit wat doordacht belevingsdesign doet? Een mooie zin en genoeg stof tot nadenken verder, ik ben benieuwd wat jij hier van vind, wees welkom! De polletjes, Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten