-0515-442328-

maandag 27 januari 2014

het karakter van (Zuid west) Friesland

In Heeg, het dorpje waarin onze camping ligt, weten we het allemaal. Heeg staat bekend om de paling handel. Al vele generaties lang is de palinghandel een rode draad voor ons dorpje. De prachtige oude huizen, rijkelijk versiert, waren van de palinghandelaren uit vervlogen tijden.
Maar inmiddels valt ons dorpje onder de nieuwe gemeenten Zuid West friesland.

Onze gasten komen niet alleen voor onze camping, niet alleen voor ons dorpje Heeg, maar voor de hele regio. Maar wat is nu het karakter van onze regio? Is onze regio heel Friesland, of beperkt die zich tot de nieuwe gemeenten Zuid West Friesland? Moeten we ons beperken tot de gemeentengrens van nu en daaruit het karakter gaan destilleren? Of gaan we dat voor heel Friesland doen? Ik weet het niet wat sterker is, en daar ligt dan weer een worsteling van me. Mijn gevoel zegt dat de gemiddelde Hagenees die wil gaan kamperen ergens in noord Nederland, gaat zoeken op Friesland en niet op Zuid West Friesland. Maar wellicht weer wel op het niveau van ons best bekende dorpje Heeg, of het nog veel bekendere Sneek.
Bovendien denk ik dat het imago voor heel Friesland niet heel anders is dan voor onze nieuwe gemeenten.

Wat is nu jou idee, hoe groot moeten we het gebied gaan "pakken" om het karakter te kunnen ontwikkelen?
Wordt het het dorp, de gemeenten Zuid West Friesland of Friesland? Ik ben benieuwd naar je reactie, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten