Het heeft totaal geen zin om content te plaatsen op de verkeerde momenten, en de verkeerde content. Want de inhoud en het moment samen, zullen bepalen of je nog eens op de tijdlijn van je gast zichtbaar blijft. Maar hoe doe je dat toch?
Facebook geeft alleen die pagina's door die voor jou belangrijk zijn. En dat zijn de pagina's waarop je regelmatig wat leuk hebt gevonden, of.....nog beter, waarvan je iets hebt gedeeld. Maar wanneer doe je dat? Alleen wanneer je het hebt gezien of gehoord, want anders is het je gewoon ontgaan!
Het enige voor een organisatie is om dus het juiste moment en de juiste (waardevolle) content te plaatsen.
Daarvoor leer ik elke week weer opnieuw door te kijken naar de statistieken van onze camping. Daarin kan ik veel zien, de betrokkenheid, het bereik en noem maar op. Waardevolle informatie want door te stoeien met gelijksoortige content kan ik de ideale momenten bepalen. En door te stoeien met div. content op de juiste momenten, kan ik zien wat meer of wat minder interessant en waardevol wordt gevonden!
Gewoon je boeren verstand gebruiken en kijken en luisteren welke activiteiten je gasten tijdens hun vakantie doen, en daarop inspelen kan ook heel goed helpen.
Het is handig wanneer je zelf ook je gast leuk vindt! Dan gaat het allemaal gewoon vanzelf! Een beetje van jezelf en een beetje statistieken en elke weer groeit ons aantal likes met ca. 2-3%
En als de omzet recht evenredig zou volgen, dan gaan we op een heel goed seizoen aankoersen!
Ik ben benieuwd wat jij van onze pagina vind, laat je het ons weten?
Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten